További csúszások várhatóak az új elektromos Volkswageneknél

0

További nehézségekkel küzd a Volkswagen, különösen a szoftverproblémák miatt, amelyek újabb késéseket okoznak az elektromos járműveik, köztük az ID.4 utódja és egy új Porsche elektromos SUV bevezetésében. Mindez pedig azt jelenti, hogy a vállalat nem tudja tartani az eredetileg tervezett határidőket, és a vásárlóknak tovább kell várniuk ezen modellekre.

Kétségtelen, hogy Európában igen jelentős az elektromos autók iránti kereslet visszaesése, míg Amerikában azért nem ilyen látványos a dolog. Kínában pedig tovább növekszik az elektromos autók eladása, június tekintetében például már megvolt a havi 1 millió eladott PHEV és BEV.

Kontinensünkön (és globálisan is) a Volkswagen Csoport az egyik legjelentősebb autógyártó, alájuk tartozik többek között a SEAT, az Audi, vagy éppen a Porsche. Ez utóbbi márka és a Volkswagen ID.4 utódja lehetnek a következő elszenvedői a Csoport manapság fennálló problémáinak. Ha a német Manager Magazin információi helyesek, akkor a szoftveres gondok továbbra sem oldódtak meg a Volkswagennél, ami jelentős csúszásokhoz vezethet.

A probléma forrása ezúttal is a vállalat szoftveres részlegétől ered, ami a Cariad. A cikk szerint sajnos a szükséges szoftveres komponensek nem a tervezett ütemben készülnek, így a fejlesztések csúsznak. Az egyik legnagyobb áldozat az SSP platform lesz, amit a dolgok jelen állása szerint 2029-re tolna el a VW.

Mindez pedig azt jelenti, hogy az összes olyan autó, amiről eddig tudunk és az SSP-re épült volna, azok sajnos később fognak bemutatkozni. Ennek értelmében a Golf következő generációjának 2028-as premierje biztosan csúszik, de ugyanez várható az ID.4 következő generációjára és a Porsche által nemrég bejelentett, akár 7 utast is befogadni képes SUV modelljére, amiről egyelőre csak a belsős kódnevét tudni: SUV K1. Ez utóbbi egy minden földi jóval megpakolt Porsche lenne, a kínálat legtetejéről. Ha ez valóban így van, akkor a MEB platformot kell életben tartania a vállalatnak és azok módosításait (MEB Light, MEB+) a következő években. Míg a konkurensek folyamatosan fejlesztik a saját megoldásukat a témára és ezzel hátrányba is kerülhet a VW még itt Európában is.

A Cariad szoftveres részleg sajnos évek óta küzd a problémáival, Herbert Diess, a VW-csoport korábbi vezérigazgatójának is ez volt a legnagyobb fejfájása. Egyesek még a távozásáért is a részleget okolják. Diess eredetileg 2020-ban hozta létre a Cariad-ot, hogy a VW Csoport felzárkózzon többek között a Teslához. A terv azonban nem vált be, talán a Rivianba való betársulás segíthet a problémákon.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!