Idén, a második negyedévben a BYD majdnem megelőzte a Teslát az elektromos járműgyártók közötti versenyben, azonban egy új jelentés szerint a BYD 2024 végére átveheti a vezetést és a világ legnagyobb EV gyártójává válhat.
Elon Musk nagyon okosan kitalálta és felépítette a Tesla márkát. A tervezés, a gyártás és a felhasznált elektromos komponensek hatékonysága olyan szinten lett optimalizálva, hogy rekord gyorsan vált a Tesla a világ legnagyobb elektromos autógyártójává. A belsőégésű motorral szerelt autók gyártói igazából a mai napig sem tudták beérni a Teslát. Sok esetben pedig viccesnek tűnő darabszámokat produkálnak az elektromos világban, amikor az éves BEV darabszámokat lóbálva látható, hogy azt a Tesla közel egy hónap alatt legyártja és eladja ugyanazt a mennyiséget.
Aztán befordult a sarkon a kínai BYD és bő 1,5 év alatt eljutottak odáig, hogy már csak a tisztán elektromos autók gyártási darabszáma alapján is be tudták érni a Teslát. Azért emelem ezt így ki, mert a BYD foglalkozik plug-in hibridekkel is és egy ideig nem is valószínű, hogy elengedik a PHEV-eket, mivel eladásaik nagyjából 40 százalékát a PHEV-hajtáslánc teszi ki. Ennek fényében jó eséllyel BYD-Tesla harcot nézhetünk majd a globális első helyezett címéért a következő években.
Erről is szól többek között a Counterpoint elemzőcég legfrissebb publikációja, ami megerősíti azt, hogy az idei év stagnálása az eladások terén csak átmeneti és hamarosan újabb felfutás várható. Ez leginkább annak tudható majd be, hogy a többi autógyártó is képes lesz elektromos autókat haszonnal gyártani és eladni, ennek megfelelően az árak is csökkenhetnek majd.
A növekedést a gyártási folyamatok átalakítása és az akkumulátorgyártókkal kötött stratégiai partnerségek támogatják, amelyek célja a gyártási költségek csökkentése, a megfizethető elektromos járművek gyártása és az ellátási láncok megerősítése. Valamikor 2024-ben a tisztán elektromos eladások elérik a 10 milliós darabszámot, majd valamikor 2028 környékén jöhet el az az idő, mikor már több elektromos autót adnak el éves szinten, mint belsőégésűt.
Ennek a folyamatnak jelenleg a Tesla és a BYD a fő márkái. A két gigász csatája pedig folyamatosan viszi előre az egész elektromos autós ipart is. A BYD-nek egyébként jó esélye van arra, hogy az éves szinten vett darabszám alapján a Tesla előtt végezzen az első helyen, ám az első és a második negyedévet nem tudta megnyerni, ez utóbbi periódusban 426 039 darab e-autó adtak el, míg a Tesla 443 956 darabot.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!