Jön a tisztán elektromos BMW i1 és az i2

0

A tisztán elektromos BMW i1 és a BMW i2 eljöveteléről már régóta pletykálnak, most azonban a vállalat igazgatósága megadta a zöld utat a belépő szintű elektromos autóknak.

A BMW i3 megszületésével a bajor gyártó elkezdte kitaposni a saját útját a tisztán elektromos autók mezején, és még a bajor gyártó sem gondolta, hogy mekkora sikere lesz az évek alatt ennek az elektromos autónak. Ezen idő alatt az alap forma nem változott, azonban az autó tudását mindig hozzáigazították a korhoz a mérnökök. Azonban az idő eljárt végül az i3 felett és az általunk ismert formában meg is szűnt. Kínában még fut i3 név alatt egy belsőégésű motoros 3-masból átalakított BEV, de az China-only marad és vélhetően nem is sokáig vásárolhatják már meg a kínaiak ezt az elektromost.

Az i3 által elért eredmények elkezdtek megjelenni abban a formában, hogy a termékcsalád új tagjaiban öltött alakot, mint például az i4 szedán, vagy éppen az iX. Ezek az autók azonban már elég magas árral rendelkeznek, szóval a BMW-s mércével elérhető árú elektromos autóknak nagyon itt van már az ideje. Sokan várják is, hogy a BMW mit és mennyiért mutat majd nekik.

Ezt az elérhető árú elektromos és persze bajor kínálatot fogja hozni a BMW i1 és i2, amikről egyelőre még nem sokat tudni, azonban az angol Autocar magazin nem kevesebbet állít, mint hogy a BMW döntéshozói zöld utat adtak ennek a két elektromos modellnek a megszületéséhez és a munkálatok megkezdéséhez. A cikk szerint a kapcsolódó munkálatok már el is indultak a BMW Group Kutatási és Innovációs Központjában, Münchenben.

Az új belépő szintű BMW i modellek a Neue Klasse 800 voltos, dedikált elektromos járművek platformjának „NBx” változatára épülnek meg. A platform további változatai közé tartozik a nagyobb és fényűzőbb modellekhez tervezett „NAx” és „NDx”, valamint a „ZAx”, amely a BMW M elektromos sportautók alapjául szolgál. Az NBx változat lehetővé teszi az FWD és AWD hajtásmódozatokat, akárcsak a BMW iX1 alapját képező 400 voltos FAAR platform.

Külső szempontjából is vannak az autós magazinnak értesülései, melyek szerint az i1 egy ferdehátú kompakt modell lehet, míg az i2 egy szintén ebben a méretben megtervezett crossover. A BMW i1 és BMW i2 dizájnja a BMW i Vision Circular tervezési jegyein alapszik, de lesz bennük több ismerős elem is a MW i Vision Dee és BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautókból is. Az angol lap szerint a BMW i1 2027-ben, míg a BMW i2 valamikor 2028-ban mutatkozhat be.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!