Hárommillió forintos árcímkét kapott a Wuling Bingo EV e-autó

0

Az elmúlt héten megjelent a kínai piacon egy új, alacsony költségű tisztán elektromos autó, ami Wuling márka égisze alatt látta meg a napvilágot. A Wuling Bingo EV 8000 dollárnak megfelelő jüanért – nagyjából 3 millió forintért – kapható Kínában.

Az elmúlt néhány évben, ha a Kínában legtöbbet eladott elektromos autóról beszéltünk, akkor a Wuling üzem Hongguang e-autóját említhettük. Az apró elektromos autót imádták a kínai vásárlók, nagyon komoly mennyiségek fogytak belőle minden évben, ami révén a Wuling Hongguang elektromos éveken át a legkeresettebb típus volt. Azonban tavaly már a BYD tündökölt inkább ebben a rivaldafényben, amióta pedig a BYD útjára indította a Seagull-t, amit átszámolva 9700 dollárért árulnak május óta, az elsőség kapcsán nincs kétség. Egyébként a tisztán elektromos Seagull-ból a BYD csak májusban 35 000 darabot adott el Kínában.

Várható volt, a szintén erős anyagi háttérrel bíró Wuling nem nagyon fogja veszni hagyni az első helyet, így gondoltak egy merészet és újra gondolták a tavaly piacra dobott Bingo modelljüket. Számos ponton megújították a tisztán elektromos Wuling Bingo elektromos autót és csaptak mellé egy még durvább árcímkét. A Wuling a 2024-es modellévű Bingo elektromos autót 8000 dollárnak megfelelő jüanért (56 800) fogja alapáron adni, ami 370 forintos dollárral számolva durván 3 millió forint.

Bár a 2024-es Wuling Bingo a méreteiben ugyanazt hozza (3950 mm hosszú, 1708 mm széles, 1580 mm magas), mint az előd, nézzük mit reszeltek rajta a kínai tervezők. Az újdonság mostantól négy felszereltségi szinten érhető majd el (Light, Enjoyment, Lingxi connected, és Lingxi premium). Bár az akkumulátorok kémiájáról, kapacitásáról, vagy egyáltalán bármilyen tulajdonságáról nem esik szó, azt tudni, hogy mivel többféle hatótávot is megadott a Wuling (203 és 410 km CLTC), több verzió is elérhető lesz majd a vásárlóknak.

Az összes változat akkupakkja 35 perc alatt tölthető majd fel 35-ről 80 százalékra DC villámtöltőn, ám a konkrét teljesítmény sem DC, sem AC ágon nem ismert. A belső tér nagyrészt változatlan maradt, 10,25 hüvelykes két-képernyős rendszerrel és 1240 literes tárolóval (lehajtott ülésekkel). A magasabb szinteken (Lingxi) már egy fejlettebb fedélzeti rendszer várja a vásárlót, ami a gyártó saját Ling OS szoftvere. A nagyobb akkupakkos autók esetében az e-motor is kap majd folyadékhűtést. A konkrét megjelenés egyelőre nem ismert, de vélhetően hamarosan elindulnak az értékesítések.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!