Leállította közös európai elektromos jármű-akkumulátorgyártás projektjét a Mercedes és a Stellantis, melyet teljesen újraértékel.
Az európai autógyártókat vizsgálva egyre inkább tűnik úgy, hogy a Mercedes-Benz lehet a következő márka, ami jelentős mértékben visszavesz az elektromos átálláshoz kapcsolódó tervekből és beruházásokból. A legutóbbi ilyen hír sajnos azzal volt kapcsolatos, hogy az olyan méretű autók, mint az S-osztály alapját adó új padlólemez fejlesztését elhalasztották.
Sejthető volt, hogy nem állnak itt meg a németek, hiszen egyre nagyobb bajok vannak világszerte az elektromos autók eladásai terén. Mára eljutottunk oda, hogy aki venni akar elektromos autót, annak majdnem csak készletről tudnak bármikor adni. Megannyi eladatlan e-autó van kontinensünkön és sajnos nem arrafelé vezet az irány, hogy ez mostanában változna. Erre pedig a csillagos márka is felfigyelt, hiszen számukra sem mindegy, hogy mikor kapják vissza a befektetett összegeket.
„A következő években mindkét technológia jelen lesz: elektromos autók és ultra-modern, villamos rásegítésű belsőégésű hajtásláncok…. Stratégiai szempontból a Mercedes a nulla károsanyag-kibocsátásra összpontosít, ez kétségtelen. Azonban az átállás a vártnál tovább tarthat.” – mondta Ola Källenius.
A visszafogott fejlesztések sora pedig most eggyel tovább nőhet, már ha igaz a Bloomberg által megszellőztetett infó. A lap szerint a Mercedes-Benz és a Stellantis leállította az akkufejlesztésre és gyártásra irányuló munkálataikat. A cikk arról ír, hogy a Mercedes és a Stellantis leállította közös európai elektromos jármű-akkumulátorgyári projektjeit és újraértékeli, hogy melyik irányba lépjen tovább az olcsóbb lítium-vas-foszfát cellákra való átállás lehetőségével.
A Mercedes-Benz és a Stellantis először 2021-ben hozták létre az akkumulátorcellás munkálatokhoz szükséges vegyesvállalatot, amely az Automotive Cells Company (ACC) nevet kapta. Az év elején az ACC 4,7 milliárd dollárt gyűjtött be négy gyár építésére és ennél még sokkal komolyabb összeget, összesen mintegy 7,6 milliárd eurót tervez a gyárak építésére elkölteni. A vegyesvállalat már egy gyárat is nyitott a franciaországi Douvrinben. További üzemek pedig már valamilyen készültségi állapotban vannak németországi és olaszországi helyszíneken, ezen munkálatok szünetelnek épp.
Ezek az ambiciózus tervek mehetnek most a kukába a Bloomberg szerint. Bár ez a munka leállt, az ACC még nem hozott végleges döntést, hogy mit kezdjen ezekkel a telephelyekkel, erről év vége felé születhet döntés. Korábban a Mercedes elkötelezte magát, hogy az évtized végére teljesen elektromos autógyártó lesz, azonban ez év elején kijelentette, hogy 2030-ig még biztosan folytatni fogja a belsőégésű motorral szerelt járművek gyártását.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!