A G-osztály tisztán elektromos változata már jó pár éve terítéken van, egészen pontosan 2021-ben röppentek fel az első hírek egy ilyen autó megszületéséről. Azonban a Mercedes-Benz (valahol jogosan) még nem érezhette azt, hogy az elektromos meghajtás teljes nyugalommal beleilleszthető egy olyan magas státuszú autóba, mint a Mercedes-Benz G-osztály.
Az azóta eltelt néhány évben már olyan elektromos modellek születtek meg a márka égisze alatt, mint az EQS, így jogos volt az elvárás, hogy egy újabb ikon szülessen újjá, immár tisztán elektromos meghajtással. Ez pedig meg is történt tegnap az Egyesült Államokban, méghozzá egy igen exkluzív eseményen Beverly Hills területén, ahol a gyártó bemutatta a Mercedes-Benz G580 (EQ Technológiával) modellt.
Nézzük is rögtön a technikai részleteket, hiszen nagyjából mindenkit ezek érdekelnek. Ami biztos, az a korábban is beharangozott 4 e-motor jelenléte az autóban, ami a kivételes teljesítmény (579 LE) és nyomaték (1192 Nm) mellett olyan finomságokat is biztosít majd a leendő vásárlóknak, mint a G-Turn (egy helyben megfordulás), vagy éppen az akár 45 fokos lejtőn való felkapaszkodási képesség. Ezek eléréséhez még ott a független kettős lengőkaros felfüggesztés elől és hátul. Mindegyik motornak saját 2-sebességes sebességváltója van, amely alacsony sebességfokozatú, 2:1-es sebességcsökkentéssel való hozzáférést biztosít terepen közlekedéshez.
Nos, az akkupakkról már sokat szóltak a pletykák, hogy milyen kiváló kémiájú cellák kerülnek az elektromos G-osztály gyomrába. Erről ezúttal nem esett szó, azonban azt már tudni, hogy az akkupakk kapacitása 116 kWh, amivel a WLTP hatótáv 473 km. A maximális DC töltési teljesítmény 200 kW, míg az AC fedélzeti töltő teljesítménye 11 kW. Előbbivel 10-ről 80 százalékra 32 perc alatt tölthető fel az akkupakk. A 0-100 km/h gyorsulás 4,6 másodperc alatt teljesül, a végsebesség 180 km/h. Érdekesség, hogy a G580 tömege 3805 kg, így kíváncsian várjuk, hogy az európai 3,5 tonnás felső határ és a G580 tömege hogyan fér majd össze.
A Mercedes-Benz G580 esetében olyan további finomságok is segítik majd a mindennapos használatot, mint az „átlátszó motorháztető” funkció, ami kamerák segítségével mutatja az autó előtt és mögött lévő terepet. Sok más gyártóhoz hasonlóan itt is lesz egy első kiadás, a Mercedes-nél EDITION ONE kivitel néven történik meg ez 2025-ben, rengeteg exkluzív belső és külső elemmel. Illetve akinek nem tetszik az eredeti hűtőrács kinézete, külön kérheti a belsőégésű motoros változatához járót. Az ár egyelőre nem ismert, de minimum 180 000 dollár lehet.
Összességében a Mercedes szerint nagyon fontos volt a G-osztály általános kialakításának megőrzése. Tehát nem módosították úgy, hogy az elektromosnak tűnjön, kivéve néhány hűtőrács-módosítást.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!