A Volvo és az akkumulátor-óriás a CATL összefog, hogy a régi elektromos járművek akkumulátorait újrahasznosítsák. A partnerség célja az elektromos járművek karbonlábnyomának további csökkentése a kulcsfontosságú akkumulátoranyagok újrahasznosításával.
Számtalan gyártó arra törekszik, hogy karbonlábnyomát minél nagyobb mértékben csökkentse, vagy éppen a nagy egyenlegben nullára hozza ki a szén-dioxid kibocsájtását. A Volvo tipikusan ilyen autóipari szereplő, aki korábban is igen sokat tett a környezetbarát autók tervezése, gyártása és üzemeltetése révén. 2021-ben azonban új korszak vette kezdetét a svéd eredetű (ma már kínai tulajdonú) vállalatnál, hiszen abban az évben, gyakorlatilag elsőként vállalták be, hogy 2030-ra nem fognak kínálni belsőégésű motort tartalmazó személyautókat.
Ehhez a vállaláshoz tartozott hozzá az az ígéret is, hogy nem csak a legyártott autók, de az előállításuk is lehetőség minél környezetbarátabb legyen. A Volvo célja, hogy 2030-ra 75 százalékkal csökkentse az átlagos gépjárművenkénti szén-dioxid-kibocsátást. 2023-as éves jelentésében a vállalat feltárta, hogy a 2018-as alapértékhez képest már 20 százalékkal csökkentette az egy járműre jutó átlagos CO2-kibocsátást. Szóval mondhatni, hogy jó úton halad a Volvo, ám ideje ismét lépnie egy nagyot a gyártónak, ami újabb fontos állomás lesz a vállalt érték elérése érdekében bejárandó úton.
Ez pedig az akkumulátorok újrahasznosítása lesz. A Volvo és a CATL új együttműködést jelentett be az elektromos járművek karbonlábnyomának csökkentése érdekében. Mint ismeretes, a Volvo elektromos autós eladási folyamatosan nőnek, sok esetben még a döntéshozókat is meglepő mértékben. Ez egyre több potenciális akkupakkot jelent, melyet az idő elteltével ártalmatlanítani kell. A Volvo pedig jó eséllyel meg is találta a választ a kérdésre, mégpedig az újrahasznosító kapacitások felépítése formájában. Ennek érdekében a Volvo és a CATL összefog a régi és leselejtezett elektromos járművek akkumulátorainak újrahasznosítása érdekében.
A Volvo beszállítói szétszedik az akkumulátorokat, hogy a kulcsfontosságú anyagok több mint 90%-át felhasználják (nikkel, kobalt, lítium). A CATL pedig a már szétszedett és finomításra váró anyagot használja fel, hogy új akkumulátorokat készítsen belőlük. Hogy melyik kontinensen és milyen formában történik majd a konkrét feldolgozás, az egyelőre még nem tisztázott, de például az Egyesült Államokban az ismert Redwood Materials már képbe került 2022-ben.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!