Hatalmasat nőhet a következő három hónapban a kínai NEV piac

0

A BYD elnöke egy hónappal ezelőtt azt jósolta, hogy még ebben az évben Kínában az elektromos autós eladások aránya el fogja érni az 50 százalékot a teljes értékesítésből. A vezető ezt most egy újabb kijelentésben igazította ki, szerinte ez már a következő három hónapban meg fog történni.

Még hogy az elektromos autókra nincs igény! Érdemes Kínára figyelni egy kicsit, ami a világ legnagyobb autós piaca. Felfoghatatlan darabszámú autót adnak ott el minden évben, nem véletlen, hogy minden autógyártó próbálta ott megvetni a lábát. A belsőégésű motorral szerelt autók világában ezeknek a gyártóknak sikerült is egy-egy igen jelentős szerepet magukhoz venni, ám a NEV-kategóriás autók (New Energy Vehicle – Kínában így hívják összefoglaló néven a BEV és PHEV modelleket) megérkezésével, és a kínai gyártók megerősödésével ezen a téren már nem tudják tartani a versenyt.

Az olyan nagy nevek, mint a Volkswagen is visszaszorult a kínai e-autós eladások tekintetében a sokadik helyre, pedig a VW is évtizedeken át a legjobbnak számítottak Kínában. Egyedül a Tesla tudja tartani az iramot Kína legerősebb autógyártójával, ami a BYD. Viszont már a Tesla is visszaszorult a 2. helyre a tisztán elektromos autók darabszáma alapján.

Hogy miért fontos a kínai NEV-autópiac? Azért, mert idén már közel 50 százalék körül jár ezeknek az autóknak az értékesítési aránya a teljes eladásokból, vagyis ma már minden 10 eladott új autóból Kínában minimum négy elektromos, de hamarosan minden ötödik ilyen hajtással bírhat Wang Chuanfu szerint, aki a BYD jelenlegi elnöke. Alább a kínai CnEVPost magazin grafikonja, amin szépen látszik hogy gyakorlatilag 3 év alatt 5-ről közel 50 százalékra ugrott fel a NEV-kategória. Tavaly itt már 35 százalékos rátával zárta az évet a kategória.

A NEV-ek elterjedtsége a múlt héten átlépte a 48,2 százalékot, és ha ez így folytatódik, becslésem szerint a penetráció a következő három hónapban átlépheti az 50 százalékot” – magyarázta Wang a China EV 100 Fórumon Pekingben a hétvégén.

A BYD eladásainak körülbelül a fele teljesen elektromos, míg a másik fele PHEV. Illetve érdemes tudni, hogy a BYD már csak kizárólag ezen hajtásláncokkal foglalkozik, tehát tisztán belsőégésű motoros, vagy enyhe hibrid technológiákkal már nem.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!