A szilárdtest akkumulátorok kapcsán csupa jó dolgot lehet elmondani, melyek révén, maga az elektromos autózás is komfortosabb, könnyebben használhatóbb lesz. Maga az akkucella nem egy világmegváltó újdonság, a ma is létező lítium-ion technológia egy következő evolúciós lépcsőfokának tekinthetjük, ami révén számtalan kellemetlen „mellékhatása” mellőzhető a jelenlegi generációnak. Továbbá számos ponton fejlődés is tapasztalható a technikai paraméterekben. A lényeg tehát az, hogy érdemes várni az akkumulátor-alapú elektromos autózásban a szilárdtest akkucellák bemutatkozására.
Persze, mint minden jó dologra, erre is várni kell, nem lehet csak úgy lecsippenteni egy fáról. Évek óta zajlanak a fejlesztések annak érdekében, hogy a laborok prototípusai után ténylegesen is elindulhasson a sorozatgyártás. Szinte az összes nagy autógyártó maga is pénzel ilyen projekteket, és természetesen a nagy akkugyártók ugyanúgy kutatják a lehetőségét a sorozatgyártásra felkészülésnek. Ha hihetünk a Samsung SDI legújabb sajtóanyagának, akkor a Samsung már nagyon közel jár a megoldáshoz.
Ennek értelmében a Szöulban indult InterBattery 2024 nevű rendezvényen a Samsung SDI bejelentette, hogy 2027-től képesek lesznek a teljesen szilárd elektrolitos akkucellák sorozatgyártására, tehát nem valamiféle hibrid megoldásra kell várni esetükben.
A bejelentés továbbá említi a térfogati energiasűrűséget is (900 Wh/l), azonban a gravimetrikus adatok nem szerepelnek a sajtóanyagban. Bárhogyan is nézzük, az energiasűrűség növekedése vagy hosszabb hatótávolságot, vagy kisebb és olcsóbb, azonos hatótávolságú akkumulátorokat eredményezhet. Ráadásul a szilárdtest cellák lényegesen biztonságosabbak, mivel nincs erősen gyúlékony folyékony elektrolit. Ha a Samsung SDI valóban el tudja indítani ezen cellák sorozatgyártását 2027-ben, és addig nem lép eléjük valaki, igen erős versenyelőnyhöz juthatnak.
„A Samsung akkumulátorkarja az iparági csúcsszintű energiasűrűséget tervezi megvalósítani ASB termékében a cég szabadalmaztatott szilárd elektrolit, és anód nélküli technológiáinak kihasználásával, amelyek közül az utóbbi nagyobb katódkapacitást tesz lehetővé.”
Ennél többet igazából nem árult el a vállalat, azonban a rendezvényen még számos újdonságot jelentett be a jelenlegi akkutechnológiákra építve, beleértve a gyorsabban tölthető, nagyobb élettartammal bíró akkumulátorok fejlesztéseinek ismertetését. Az élettartam kapcsán akár 20 éves időtartamról is beszélhetünk, azonban ezek valós felhasználhatóságára az évtized végig várnunk kell (2029).
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!