Az idei év erős lesz a kínai elektromos autók szempontjából, hiszen minden jelentős ottani gyártó az elektromos autók terén kiéleződő erős versenyre számít, aminek az egyik motorja a BYD jelenlegi és jövőbeli ténykedése. Az egyre komolyabb tétekben játszó márka mára a világ legkomolyabb autógyártójává nőtte ki magát a tisztán elektromos autók terén is. A BYD következő célja pedig nem más, mint hogy ezt a hajtásláncot le tudják dolgozni a belsőégésű motorral szerelt autók árszintjére.
Február végén dobták piacra az új BYD Qin Plus EV Honor Edition-t Kínában, amire a gyártó azt mondta, hogy „hivatalosan ezzel egy új korszak nyílik meg, ahol az elektromos autók ára alacsonyabb, mint az olajon alapuló társaiké”. Mindezt arra alapozza a BYD, hogy az elsőség megszerzése után kőkeményen rá fognak menni az alacsonyabb áron legyártható, és így persze olcsóbban is árusítható tisztán elektromos autók gyártására.
Ennek értelmében pedig a BYD újabb árcsökkentéssel kezdte a márciust, egyelőre csak Kínában, de jó esély van rá, hogy ez majd átszivárog az európai modellek címkeire is, még ha nem is ekkora mértékben.
De miről is van szó? Miután a közelmúltban csökkentette frissített Han és Tang modelljei árát a BYD, ezzel együtt piacra dobta a legkeresettebb modelljének (Yuan Plus) a legújabb változatát, amit mi magyarok Atto 3 néven ismerhetünk. Az újdonságok mellett az árat is érdemes figyelni, ugyanis jüanról átszámolva, 16 644 dollár környékétől meg lehet vásárolni az Atto 3-at Kínában. Mindez nagyjából 6,5 millió forint.
Természetesen ilyen árak feltüntetésére nem számíthatunk Európában, de azért jó eséllyel a magyar árakra is lehet némi hatása a mostani fejleményeknek. Jelenleg az Atto 3 SUV nálunk 13 997 900 forintba kerül alapáron, de ha ilyen ütemben dolgozik a BYD a költségei csökkentésén, ez könnyedén kúszhat még lejjebb is, akár több százezer forintos mértékben.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!