A német Mercedes-Benz is azon autógyártók közé tartozik, melyek 2021-ben sok más gyártóval együtt azt mondták, hogy az évtized végére átállnak a tisztán elektromos meghajtásra, vagyis kínálatukban csak ilyen hajtáslánccal szerelt autók lesznek elérhetők. Azt azonban már akkor is hozzátették, hogy “ahol a piaci feltételek ezt lehetővé teszik”. Egészen idáig azt gondolhattuk, hogy ez a gyártó esetében Európát mindenképpen magában foglalja. Ám a napokban egy meglehetősen érdekes hír érkezett a csillagos márkától, méghozzá visszavonják nagyszabású villamosítási stratégiájukat Európában.
A helyzet valahol érthető, hiszen az elektromos autók iránt a kereslet folyamatosan csökkent Európa bizonyos országaiban, amit leginkább a kifutó állami támogatásoknak tudhatunk be. Azonban az Államokban is hasonló helyzet alakult ki éppen, amire a Ford már lépett is pár hete. Akkor a Ford azt nyilatkozta, hogy inkább a hibrid technológia mellett teszik le a voksukat a közeljövőben. A most éppen visszakozó Mercedes-Benz döntése így valahol érthető, de azt is látni kell, hogy jó eséllyel ez egy ideiglenes állapot, továbbá az sem nem biztos, hogy hosszútávon az nyer, aki visszahúzódik az elektromos meghajtás mellől.
Ami viszont biztos, hogy a Mercedes-Benz csütörtökön öt évvel elhalasztotta villamosítási törekvéseit, és nem engedi el a belsőégésű motorok fejlesztését. Az okot a Merci is a csökkenő keresletben nevezte meg.
A vállalat arra számít, hogy 2030-ra az elektromos járművek, köztük a hibridek eladásai akár az 50%-át is elérhetik majd, ám a 2021-ben célul kitűzött 2025-ig ez biztosan nem fog teljesülni, szerintük jó esetben is legkorábban 2030 körül érheti el az elektromos modellek (BEV, PHEV) eladási az 50 százalék körüli értéket. A luxusautó-gyártó részvényei 5,9 százalékkal drágultak a hír hatására.
Gyártás tekintetében pedig nagyjából mostanra jutott el a Mercedes-Benz is oda, hogy rövid időn belül ki tudja elégíteni a vásárlói igényeket. Ám több beszállító is megerősítette, hogy a rendelkezésre álló kapacitást nem tudja a gyártó kihasználni, mert nincs elég vevő, aki megvenné a legyártható autómennyiséget.
Ola Kaellenius vezérigazgató a tavalyi év vége felé már figyelmeztetett, hogy 2030-ra valószínűleg még Európában sem lesz teljesen az átállás az elektromos meghajtásra. Az akkumulátoros autók jelenleg Európában a teljes eladások mindössze 11 százalékát teszik ki, a hibridekkel együtt pedig 19 százalékot.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!