Jelentős külső, és belső frissítéssel debütált a Dacia Spring

0

van bőséges kínálat azoknak, akik új elektromos autót szeretnének maguknak, de nem feltétlenül van szükségük nagy karosszériára, vagy éppen hatalmas méretű akkupakkra. Ellenben díjaznák a rendkívül alacsony árat, amiért cserébe hajlandóak is lennének kompromisszumokra. A sokat emlegetett kínai elektromos autók pontosan erre a rétegre lőnének majd, ám érkezésük egyelőre csak fenyegető árnyékként van jelen, konkrétat ebben a témakörben ma még csak egyetlen gyártó kínál, a Dacia.

Az öreg kontinensen Spring néven fut ez az e-autó, ami 2020-ban mutatkozott be 6,5 millió forintos árcédulával. Az első generációs Spring már akkoriban is érthető és értékelhető értékek mentén készült el, hozva a márka három fő jellemzőjét: egyszerű, robusztus és elérhető.

A Sping lelke a 33 kW teljesítményű elektromotor, amelyhez egy 26,8 kWh-s lítium-ion akkumulátor társul. Így az elektromos Spring hatótávolsága vegyes használat során elérte a 225 kilométert, míg városban a 295 kilométer hatótávot is hozta. Ment is szépen a szekér, ám ideje volt a frissítésnek, amit a Dacia meg is lépett a napokban. Bemutatkozott az új, tisztán elektromos Dacia Spring.

Tekintve, hogy ezen e-autó esetében az ár az elsődleges szempont, a tervezők maradtak az első generációs 26,8 kWh-s akkumulátorteljesítménynél. A cellákat a Dacia továbbra is a Sunwoda kínai gyártótól szerzi be. Továbbá a 48 vagy a 33 kW-os villanymotorok teljesítményét is változatlanul hagyták a Dacia szakemberei. Az AC fedélzeti töltő 7 kW-os, a DC esetében ez 30 kW. Újdonság, hogy az autóban megjelenik a V2L szabvány, vagyis gyakorlatilag bármilyen elektromos eszközt használhatunk az autó akkupakkjában lévő energiával, aminek elég a 230V/16A. Illetve végre elérhető lesz a regeneratív fékezés a Dacia Springben is.

Ellenben a Spring külsején és utastéren annál többet dolgoztak a megbízott munkatársak, és a képeket elnézve egész jól sikerült megújítani a Dacia elektromos autóját, ha már a hajtáslánchoz nem igazán nyúltak hozzá.

Az aktuális Dacia dizájnelemeken túl már opciósan 15 colos felniken is gurulhat a Spring, ami 6 új színben lesz elérhető (köztük az új Safari Beige és Brick Red színekben). A karosszéria ugyanakkor három centiméterrel rövidebb (3,73-ról 3,70 méterre) az áttervezett lökhárítóknak köszönhetően. Az új Spring 1,52 méter magas és 1,77 méter széles (lehajtott külső tükrökkel 1,58 méter). A tengelytáv változatlan maradt: 2,42 méter. Az autó tömege 984 kg, a csomagtartó mérete 308 liter (1004 liter lehajtott ülésekkel), és lesz opciós első csomagtartó is (frunk) 35 literes térfogattal

Ha már a belső térnél tartunk, minden változatban megjelenik a 7 hüvelykes műszercsoport az állítható magasságú kormány mögött, és az alapváltozat kivételével egy 10,1 hüvelykes központi kijelző is érkezik a Springbe.

Az átdolgozott Spring tavasszal rendelhető meg a kereskedőktől, a piaci bevezetés pedig nyáron következik. A Dacia még nem közölte az új változat árát, de a sajtó képviselőinek előzetesen azt lengették be, hogy a Spring „továbbra is a legolcsóbb elektromos autó marad Európában”.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!