A Volkswagen is egyszerűsítené az elektromos motorjai gyártását

0

Számtalanszor előkerült a téma, miszerint Elon Musk és a Tesla jó pár évvel a többi autógyártó előtt jár. Ez nem csak a hajtásláncra értendő, hanem sok más olyan dologra is, ami általánosságban kapcsolódik az autóiparhoz. Az egyik ilyen eljárás, melyen a Tesla jóval megelőzte a többi autógyárat az a Megacasting néven elhíresült megoldás. Itt a sok apró alkatrészt egyetlen darabból öntött elemmel helyettesítik. Rengeteg időt és persze pénzt spórolva a gyártás egyszerűsítésével.

Folyamatosan jönnek az újabbnál újabb autógyártók, akik szeretnének ezzel a megoldással olcsóban elállítható elektromos autókat gyártani. Többek között a Volvo és a Hyundai is jelentős lépéseket tett már az ügyben. Előbbinek már konkrét megoldása is van a témára, Kassában lévő üzemükben. A dél-koreaiak pedig hypercasting néven vezetik majd be ezt a megoldást a gyártásban.

A Volkswagen legújabb sajtóanyagát átfutva pedig azt láthatjuk, hogy a VW is rálép a gyártás egyszerűsítésének mezejére. Az eljárást Kasselben fogják először alkalmazni és ha sikeres lesz az első gyártósor működtetése, vélhetően további VW helyszíneken is felbukkanhat a technológia. Mivel a Volkswagen még csak most ismerkedik a technológiával, első körben egy kompetencia központot hoznak létre Kasselben, Large Castings Competence Centre néven.

Kasselen belül a 2-es csarnokban és az öntödében fogják felállítani a szükséges gépeket, amik aszinkron motorokhoz gyártanak majd rotorokat. Ezenkívül nagyfeszültségű akkumulátorházak készülnek majd ezzel a technológiával, ami a VW szerint eddig 122 különálló alkatrészből állt. A saját gyártás révén mostantól a sok kis darabot nem beszállítóktól kell megrendelni, hanem a vállalat maga gyárthatja le, ezzel is sok pénzt spórolva. Kasselben további átalakítások is várhatók, aminek a következő lépése a kipufogórendszerek gyártásának fokozatos leállítása és ezzel egyidejűleg az elektromos hajtások állórész-szerelvénygyártásának bővítése.

„A Volkswagen Group Components egyre inkább az elektromos mobilitás kulcsszállítójává fejlődik. Kassel a sikeres átalakulás példája” – mondta Thomas Schmall, a csoport technológiáért felelős igazgatósági tagja és a Volkswagen Group Components vezérigazgatója. A fentiekből látható tehát, hogy a VW egyelőre kisebb léptékekben kívánja alkalmazni az öntéses technológiát, ami ha jól szerepel, beszivároghat a konkrét járműgyártásba is.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!