Alulmaradhat az olcsó kínai elektromos autókkal szemben a Ford

0

Mára már lassan közhely lett azzal dobálózni, hogy jönnek a kínai elektromos autók és alaposan felforgatják azt a világot, amit évtizedek alatt alakítottak ki napjaink nagy (európai) autógyártói, még a belsőégésű autóikkal. Azonban a világ változik és köszönhetően az elektromos autók egyszerű felépítésének, ezen nagy autógyártók előnye az elektromos meghajtás terén folyamatosan csökken kínai társaikkal szemben.

Elsősorban a BYD ténykedésének köszönhetően ma már ott tartunk, hogy a nagy európai és amerikai autómárkák nem hogy Kínában, de a saját területükön is veszélybe kerülhetnek hamarosan. Hiszen a kínai márkák forintban számolva milliókkal olcsóbban tudják ugyanazt kínálni, mint a hagyományosan nagy márkák.

Európában egyre inkább mutatkoznak már ezek a jelek, a jelentősebb országokban (Németország, Dánia, Hollandia, Norvégia) már most látszik, hogy a kínai elektromos autókat szeretik és keresik is, természetesen mindez az európai gyártok kárára történik. Éppen ezért már a Volkswagen is megkongatta a vészharangot, pedig bő fél éve még pont azt nyilatkozták, hogy nem látnak aggódni valót a téma kapcsán.

De ne higgyük, hogy az Államokban nem ez a helyzet. Bár ott már 27,5 százalékos büntetővám mellett kerülhetnek csak be ezek az elektromos autók az országba. Azonban ez nem okoz gondot az egyre nagyobb számban való megjelenésüknek, ami kapcsán egyre többen látják, hogy valamit lépni kell, különben az elektromos meghajtás terén elvesztik az előnyüket, vagy még rosszabb is történhet. Így van ezzel a Ford operatív igazgatója is, Marin Gjaja. Gjaja nemrég a Bloombergben is megjelent cikkben mondta el véleményét a témában.

Az igazgató meglátása szerint a kínaiak vastagon előttük járnak a technológiában, és ha sürgősen nem kezdenek el valamit csinálni, akkor a Ford jó eséllyel elveszíti pár éven belül a megfizethető elektromos járművek piacán az esélyeit. Legrosszabb esetben pedig akár a Ford megszűnését is okozhatja ez a kihagyott lehetőség. A Fordnak jobb lenne, ha „kezdene valamit az elektromos autókkal, különben nincs jövőnk. Ebben a technológiában a kínai gyártók előttünk járnak.”

A helyzetet csak tetézi, hogy a végtelennek tűnő erőforrásokkal rendelkező BYD már egy mexikói üzem megépítését fontolgatja, amivel kikerülheti jelen formájában a büntetővámokat. Ironikus módon a Ford is ilyen módon próbálja költségeit csökkenteni, így nem igazán lehetne a Mexikóban készülő elektromos autókat szankcionálni állami szinten. Arról pedig már ne is beszéljünk, hogy a Ford épp vissza akarja vonni tisztán elektromos modelljei fejlesztését és inkább a hibridek felé fordulna, ami eléggé problémás lehet.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!