Európában is rendelhető a hátsó ablak nélküli Polestar

0

Bár a Polestar önmagát nem a széles rétegek számára elérhető elektromos márkaként definiálja, ennek ellenére igen jól teljesítenek az e-autóik az eladásokban, méghozzá úgy, hogy eddig csak két modell volt elérhető a kínálatban. Ezek a Polestar 2 és a Polestar 3, előbbi nálunk is járt már teszten, érdemes elolvasni az autóról született írásunkat.

A kettes számmal jelölt modell egy szedán, míg a hármas egy SUV, így a marketingesekből és mérnökökből is álló menedzsment ezért is dönthetett úgy, hogy a következő Polestar modell legyen egy kicsit izgalmasabb külsejű elektromos autó. Ennek szellemében mutatkozott be tavaly áprilisban a Polestar 4, ami a gyártó elmondása alapján egy „SUV Coupé”.

Az új Polestar 4 lesz a márka eddigi leggyorsabb autója, kétmotoros konfigurációban 400 kW (544 LE) motorteljesítményével 3,8 másodperc alatt képes kivitelezni a 0-100 km/órás gyorsulást.

A tavalyi év végén aztán Kínában megnyílt a konfigurátor és az első darabok még az év végén meg is érkeztek a szerencsések garázsaiba. Azonban európai vásárlóként még várni kellett a rendelhetőségre, ami most indult el kontinensünkön.

Az alapváltozatban egymotoros Polestar 4 induló ára 63 200 euró lett. A vállalat várakozásai szerint az európai piacokra történő gyártás idén nyáron indulna be és augusztusban már szeretnék átadni az első autókat is, melyek hajón érkeznek kontinensünkre a Geely Hangzhou-öböl melletti gyárából.

Bár a négyes elnevezés azt feltételezné, hogy a Polestar 3-nál nagyobb lett az újdonság, ez nem így van. Méretben a Polestar 2 és a 3 között helyezkedik el a négyes. A Polestar 4 a D-szegmensben indul, 4,84 méteres hosszával és 2,14 méteres szélességével, 1,54 méter magas és 2,999 méteres a tengelytáv. A vállalat a fenntartható dizájnt is hangsúlyozza.

A mono-anyag megközelítés, amikor bizonyos komponensek minden rétegét ugyanabból az alapanyagból állítják elő, lehetővé teszi azok hatékonyabb és hatékonyabb újrahasznosítását – írja a Polestar. A típus új belső anyagai közé tartozik a 100 százalékban újrahasznosított PET-ből, valamint bio-attribútumú MicroTech vinylből és nyomott bőrből álló, testre szabott kötött textil a Bridge of Weir-ből – ahol a nyers bőrök az élelmiszeripar melléktermékei.

A Polestar 4 is a Geely SEA platformjára épül meg, egy, vagy két darab szinkronmotorral. Az egymotoros esetében 200 kW (343 nm), a dupla motorosnál pedig 400 kW (686 Nm) a vonatkozó adat. Minden konfigurációban az akkupakk kapacitása 100 kW, amivel rendre 609 és 580 km WLTP hatótávot tudnak az egyes kivitelek.

Konfigurációtól függően az abroncsok 20 és 22 hüvelyk közötti méretűek, a Pirelli és a Michelin szállítja őket. Az akkupakk 200 kW DC és 22 kW AC (alapáron) tölthető. Az alapfelszereltséghez tartozik egy hőszivattyú is, amely segít az autónak a környezeti hő hasznosításában az utastér és az akkumulátor előkondicionálása során.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!