Az elektromos Golf miatt szűnhet meg a Volkswagen ID.3

0

Jelenleg is Európa egyik legnépszerűbb személyautója a Volkswagen Golf. Így van ez sok-sok éve már és az elektromos Volkswagen ID.3 érkezésével a nagy előd sorsa is kétségessé vált.

A Volkswagen vezetősége az ID. termékcsalád bevezetéskor úgy döntött, hogy a Golf megmarad a belsőégésű motorral üzemelő autók világában, helyét és jelentőségét az elektromos meghajtásúak terén az ID3 veszi át. Ez pedig nem volt egy kis feladat, hiszen az ID.3-nak is azt a munkát kellett volna elvégeznie, mint anno a Bogárnak és Golfnak: széles tömegeknek elhozni az elektromos mobilitás lehetőségét.

Az ID.3-mal kapcsolatos ambíciók tehát hatalmasak voltak, azonban a Volkswagen szoftveres részlege nem igazán volt felkészülve a feladatra, hogy egy olyan autóhoz készítsenek vezérlőszoftvert, ami a jármű fő irányító funkciója.

Ennek fényében a Volkswagen ID.3 karrierje nem igazán indult fényesen, a hírek tele voltak azokkal az iparterületekkel, ahová a legyártott autókat halmozták, hogy a majd valamikor elkészülő szoftvert rájuk lehessen tölteni.

A problémát azóta orvosolták, de nagyon úgy tűnik, hogy az ID.3 nem tudja hozni az elődök csillogását az elért sikerek terén, így a Volkswagen vezetősége is az elmúlt években billegett, hogy most akkor dobják, vagy ne dobják a jól bejáratott Golf nevet?

A kínlódásnak végül tavaly szeptemberben lett vége, amikor a Golf visszatéréséről beszélt Thomas Schäfer VW márkafőnök az angol Autocar magazinnak. Akkori interjújában azt mondta, hogy 2028 körül térhet vissza a Golf, immár kizárólag BEV-formában, ráadásul már a vállalat akkori legújabb fejlesztésű SSP padlólemezére megépítve.

Innen már csak az a kérdés maradt, hogy a Golfot végül hova pozicionálja majd a Volkswagen. Volt már szó több verzióról, eddig az ID.2 és az ID.3 közé várták az elemzők a 9. generációs, tisztán elektromos Golf érkezését, ám úgy tűnik, hogy fordul a kocka és a Golf konkrétan kiszoríthatja a piacról az ID.3-mat. A Top Gear magazin Kai Grünitz-et, a VW műszaki fejlesztésért felelős vezetőjét kérdezte az ID.3 sorsáról. Pontosan mi várható a Golf új generációjának piacra kerülésekor.

„Nincs elég terünk ahhoz, hogy két vagy három különböző modellt kínáljunk ugyanannak az ügyfélcsoportnak. Elkezdtünk dolgozni egy teljesen elektromos Golfon. Vannak konkrét elképzeléseink, hogy hogyan fog kinézni, de meglátjuk, hogyan alakul a piac”.

A Volkswagen ID.3 Facelift utáni verziója

Ennek fényében jó kérdés, hogy mi lesz a két Volkswagen modell sorsa. Jó eséllyel egy ideig párhuzamosan árulhatják a németek, de a dolgok jelen állása szerint az ID.3 lesz az a modell, amit dobni fog a VW, és az idén 50 éves Golf név tovább fog élni, amiből eddig közel 37 millió darabot gyártottak le.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!