Sokszor volt már szó róla, hogy a Tesla folyamatos árcsökkentő politikája egyesek szemszögéből igen kellemetlen lehet. Nyilván a leendő vásárlóknak ennél jobb hírek nem is érkezhetnek, ám akik másfél éve vettek egy Teslát azoknak igen kellemetlen megtapasztalni, hogy a jellemzően minimum20 millió forint környékén vásárolt autóik értéke a természetesen mondható avuláson túl komoly milliókkal csökkent az elmúlt egy évben. Így történt ez idén januárban ismét. A Model Y esetében érkezett meg egy 3 millió forintos áresés a hazai piacon, amit természetesen más országokban is meglépett a Tesla.
Az árcsökkentések ellenzői között nem csak magánszemélyek vannak, de egyes autógyártók is keményen kiálltak amellett, hogy nem fognak beszállni az árversenybe, mert az sem nekik, sem a vásárlóiknak nem jó. Így van ezzel többek között a Renault, vagy éppen a Volkswagen is, ám ez utóbbinak sajnos beletörött a bicskája az ellenállásba. Kénytelenek volt a VW is árakat csökkenteni Európában, mert felismerte, hogy enélkül még azt a halódó mennyiséget sem lesznek képesek értékesíteni, amit eddig.
A Stellantis Csoport eddig nem nagyon nyilatkozott a témában, ám nemrég megszólalt Carlos Tavares vezérigazgató is az ügyben és nagyon úgy fest, hogy a Stellantis részéről sem kell mostanában árleszállításokat várni. A napokban kijött egy Reuters riport az igazgatóval, amiben arról beszélt, hogy:
„Ha elkezded az áraidat az indokoltnál jobban csökkenteni, akkor az vérfürdőhöz fog vezetni. Ismerek egy céget, amelyik brutálisan csökkentette az árait, ezzel együtt brutálisan összeomlott a jövedelmezősége is.”
Itt bizonyára a Teslára gondolt a Sellantis vezér. Kétség sem fér ahhoz, hogy Tavares jobban rálát az üzleti folyamatokra, de azért brutális összeomlást lobogtatni a Tesla esetében erősen kétséges. Ezek fényében a leendő tulajdonosok örülhetnek, hiszen nem kell majd szembesülniük autóik áresésével. Az már persze egy másik kérdés, hogy valójában mennyiért tudják majd eladni ezeket az autókat ha eljön az ideje. Aki ugyanis autót akar venni (legyen az új, vagy használt), a lehető legjobbat akarja kapni a pénzéért és nem mindegy, hogy az adott összegért mit lehet vásárolni a piacon.
Bár a Stellantis-vezér elég határozott véleményt mondott, azért az kérdéses, hogy valóban képes lesz-e kimaradni az árháborúból, amelyben a kínai gyártók is részt vesznek.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!