A Tesla akkumulátorai esetében a Panasonic neve bizonyára sokaknak egyből beugrik, és ez nem is lehet véletlen. A japán gyártó a Tesla kiemelt partnere, hiszen a Panasonic az elmúlt években sokat tett a Tesla felemelkedésének ügyében, leginkább a szükséges akkucellák gyártása révén.
A Tesla jelenleg 2170-es cellákból használ a legtöbbet, a névből pedig a téma értői rögtön tudják, hogy ez egy hengeres cella, aminek 21 mm az átmérője és 70 mm a magassága. Ilyen cellák lapulnak számos Tesla típus gyomrában, szóval igen jelentős ezen cellatípus szerepe a márka életében. Bár a következő evolúciós lépcsőfok is már létezik az amerikai autógyártónál (4680-as cella), ennek előállítása még nem tudja hozni a szükséges mennyiséget annak érdekében, hogy a 2170-es cella kiváltható legyen. Ennek fényében a régebbi méret még egy jó ideig velünk fog maradni.
A Panasonic is látja a folyamatokat, így tudja, hogy a már évek óta stabilan működő gyártói kapacitásaik még évekig termelni tud a biztos felvevőpiac fényében. A méret adott, azonban a hengerekben lévő technológia nem, ezzel érdemes foglalkozni. A japánok már 2022-ben bejelentették, hogy a 2170-es cella esetében az évtized végére 20 százalékos bővülést akarnak elérni az egyes cellák energiatároló képességei kapcsán, a folyamatos fejlesztések révén. A 20 százalékos növekedés a Tesla számára jelenleg gyártott cellák esetében 750 Wh/l-ről körülbelül 900 Wh/l-es értékre változtatná az energiasűrűséget, továbbá a feszültséget 4,2 V-ról 4,5 vagy 4,6 V-ra szeretné növelni a Panasonic.
Bár azóta nem érkezett új hír a témában, de most a The Japan Times foglalkozott újra a témával. A Panasonic egyik legfelsőbb vezetője, Shoichiro Watanabe beszélt egy kicsit a jövőbeli tervekről. Ezekben szerepel a munka a már említett energiatárolóképesség növeléséről, illetve a gyártói kapacitások növeléséről is. Előbbi esetében a vezető megerősítette, hogy dolgoznak az ügyön, de sajnos konkrétumokról nem beszélt. Azt azonban elmondta, hogy a termelés felfuttatását is szem előtt tartják. Az évtized végére a jelenlegi éves 50 GWh helyett 200 GWh-ra akarnak felmenni.
„Egyszerre fogjuk bővíteni akkumulátoraink kapacitását, fejleszteni produktivitásunkat.”
Elmondása szerint a mostani termelési szintről emelkedni 10 százalékot még hozható a jelenlegi gyártókapacitások optimalizálásával, de ezen felül már új üzem(ek) építése válik szükségessé. Ezen a téren az Egyesült Államok lehet a nyerő, hiszen a Panasonic legfőképp az ott készülő autókba szállítja a megújult akkucellákat.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!