Megint egy sokkolóan olcsó elektromos autót dobnak piacra a kínaiak

0

Az idei év egy igen komoly vízválasztó lesz a kínai és a nagy múltú európai autógyártók között, már ami az elektromos autókat illeti. Ennek már tavaly is igen komoly jelei voltak, amit többek között a kontinens egyik legnagyobb gyártója, a Volkswagen sem vett akkor komoly fenyegetésnek. A kínai gyártók előnye lassan behozhatatlan lesz, legyen szó technológiáról, vagy az ezért elkért árról. Az idén pedig még komolyabb sebességre fognak váltani az ázsiaiak.

Tavaly év elején számoltunk be arról, hogy a kínai autóipar egyik bástyájának számító Geely egy új termékcsaládot fog bevezetni Galaxy néven. Várhatóan a minőséggel pedig nem lesz gond, hiszen a Geely gondozásában vannak az olyan autómárkák, mint a Volvo, Polestar, Zeekr, vagy éppen a Geometry.

Tavaly év eleji bemutatkozásukkor még nem sokat lehetett tudni a Geely Galaxy márkájáról, de nemrég a kínaiak terítették a kártyáikat. Ez pedig az E8 szedánban öltött alakot, ami kiváló minőségű, jó formatervezésű. Továbbá az alapáron kínált modellben is már 62 kWh kapacitású akkupakk lakik, ezen kívül pedig további két verzió választható, persze felárért.

A lényeg itt az alapáron van, ami pedig mellbevágóan alacsony lett. Még a kínai autós sajtót is meglepte az átszámolva 24 700 dolláros alapár, ami nagyjából 8,5 millió forint körül mozog.

Ezért megkapjuk a Geely által fejlesztett SEA padlólemezt, ami már többszörösen is bizonyított. Alapesetben 400 V a rendszerfeszültség, de a fullos verzióban 800V várja a vásárlót és 76 kWh akkukapacitás. A Galaxy E8 egy közepes méretű elektromos szedán, melynek hossza, szélessége és magassága 5010 mm, 1920 mm és 1465 mm, tengelytávja pedig 2925 mm. A külföldi médiumok cikkei alapján egy igen jól és minőségi anyagokból összerakott elektromos autót tisztelhetünk majd a Galaxy E8 esetében, az alábbi árazással az 5 elérhető felszereltség alapján:

  • 175 800 RMB (24 700 USD)
  • 185 800 RMB (26 100 USD)
  • 198 800 RMB (27 935 USD)
  • 218 800 RMB (30 750 USD)
  • 228 800 RMB (32 150 USD)

Nem véletlenül írtam a bevezetőben, hogy van mitől tartania idén is azoknak a gyártóknak, akik a kínaiakkal akarnak versenyre kelni.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!