Több mint 25 000 elektromos bZ3-at hív vissza a Toyota Kínában

0

Egy autó visszahívása mindig kényelmetlen dolog, hiszen a rengeteg kiadáson túl ott van a hírverés is, amit az adott modell körül csapnak. Azonban ez annyira szokványos dolog, hogy igazából az extrém eseteket leszámítva nem is jegyzi nagyon senki ezeket. A Toyota esetében a bZ-modellek körül sajnos ismét ott lengedezik a visszahívás szele, ugyanis a jelenleg kizárólag Kínának épülő tisztán elektromos bZ3 szedánnal komoly bajok vannak.

Ez ráadásul már a második ilyen visszahívás a típus életében, amit egyébként a kínai BYD segített kifejleszteni a Toyotának. Bár a BYD jellemzően a hajtásláncot és a szoftveres keretet adhatták a közösbe.

A tisztán elektromos Toyota bZ3 2022 októberében mutatkozott be és 2023 tavaszán már meg is lehetett vásárolni. Egész jól fogyott a Toyota elektromos szedánja, ám az értékesítések indulása után nem sokkal be is kellett dobni az első visszahívási akciót, ami akkor 12 000 autót érintett és a kilinccsel voltak gondok.

Sajnos nem ért véget a problémák sora, ugyanis itt a második visszahívási program a bZ3-ra. A kínai szabályozó hatóság (SAMR – State Administration for Market Regulation) weboldalán olvashatók a részletek és ennek értelmében 25 815 darab bz3 szedánnal vannak problémák.

A visszahívás a jármű akkumulátor-vezérlőjének helytelen programozására hivatkozik, ami miatt egyes elektromos járműveknél a hátralévő hatótáv becslése jelentősen eltérhet a ténylegesen megtehető hatótávtól. Amellett, hogy a jármű kijelzőjén pontatlan becslések vannak az elérhető hatótávról, a Toyota irataiban az áll, hogy szélsőséges esetekben az elektromos járművek teljesen elveszíthetik az energiaellátást, ami az autó váratlan leállásához vezet. Ez a probléma azoknál az autóknál mutatkozhat jelentősebben, melyeket nem töltenek fel teljesen és nagy sebességgel közlekednek. A FAW-Toyota azt állítja, hogy a visszahívás által érintett összes bZ3 EV akkumulátorvezérlő vezérlőprogramját egy OTA (Other-the-air) frissítéssel javítja, természetesen ingyenesen.

Mint a bevezetőben is írtam, nem ez volt az első eset egy elektromos Toyota életében. A Magyarországon is kapható bZ4X esetében is egy elég jelentős visszahívást kellett kezdeményezni, ahol a kerékcsavarok lazultak le maguktól. Azonban a vállalat nagyon korrektül intézte a dolgokat tavaly.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!