Problémák lehetnek a Tesla Cybertruck sorozatgyártásával

0

Érdekes hírt hozott le a Reuters nemrég, melyben megbízható forrásokra hivatkozva azt állítják, hogy baj van a Tesla Cybertruck gyártási volumenének felpörgetésével. Mint ismeretes, az elektromos pickup gyártása a Giga Texasban zajlik, ahol többek között az autóba szánt 4680-as cellák is készülnek. Ez utóbbival lehet most probléma.

Egészen pontosan nem a cellával, hanem annak gyártásával. A Reuters azt állítja a cikkében, hogy kilenc különböző, a Tesla ügyeiben különböző szinteken jártas hírforrástól kapták ugyanazt az információt, miszerint a Giga Texas nem tud a várt mennyiségben előállítani ezekből a cellákból.

Ez pedig nagyban befolyásolja a Cybertruck gyártási volumenét is, hiszen ha nincs elég szükséges akkucella, akkor kész autó sincs. A cikk számításai szerint jelenleg éves szinten csupán 24 000 autó legyártásához szükséges cella tud elkészülni, ami az éves tervezett volumen közel tizede csupán.

Továbbá a Teslának az alapanyagok (lítium, mangán és nikkel) helyes mértékű összekeverésével és alkalmazásával is gondok vannak, illetve az ezeket tartalmazó katódanyagok összeállításával a kötőanyaggal, majd ezek felvitelével a cella fémfóliájára.

A Tesla nem kommentálta a cikket, ahogy azt már megszokhattuk, de Drew Baglino, a márka mérnöki alelnöke korábban azt mondta, hogy képesek voltak felpörgetni a 4680-as cella gyártását két gyártósorral, majd 2024 végére pedig összesen 8 gyártósor fogja a 4680-as cellákat előállítani a texasi üzemben. Ám a maradék 6 sor megépülésének feltétele, hogy az első kettő kifogástalanul termeljen.

Remélhetően (ha valós az állítás), a Tesla mérnökei gyorsan átbillenek a problémákon, mert amúgy a 4680-as cella egy igen ígéretes technológia. Azonban a Reuters Teslás cikkeit is illik fenntartásokkal kezelni, hiszen sajnos többször írtak már elég durva butaságokat a vállalattal kapcsolatban. Ezt a mostani hírt is annak fényében érdemes kezelni, hogy a vállalat október közepén jelentette be, hogy elkészültek már 20 millió 4680-as cella legyártásával. Ez pedig felveti a jogos kérdést, ha a Reuters cikkének van igaza, hol ez a sok 4680-as cella?

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!