A Volkswagen egy ideje azt hangoztatja, hogy többek között azért vett vissza az elektromos autók előállításának mértékéből, mert nincsen igény az elektromos autókra. Nos, azt nem tudni, hogy ez alatt arra gondoltak-e, hogy a VW e-autóira nincs igény, vagy meglátásuk szerint úgy általában nincs. Az azonban biztos, hogy Kínában a sok évtizede tartó hegemóniájuknak az elektromos autók eljövetelével vége. Sajnos nagy biztossággal kijelenthető, hogy az ázsiai országban nincs többé igény a márka autóira, már amennyiben az elektromos modellekről beszélünk.
Hogy miért lehet ez mondani? Nos, elég, ha csak azt a bő 1 hetes cikkemre gondolok, amiben a kínai eladások novemberi számait taglaltam. Ugyanis 2023 novemberében közel 650 000 darab tisztán elektromos autót adtak el az országban és bár az ID.7 ottani változata (Vizzion, FAW-VW közös gyártás) is szintén előrendelhető november óta Kínában, abból csupán 300 darabot foglaltak le előrendelés formájában. A teljes képhez hozzátartozik, hogy novemberben csupán 3 nap volt az elérhetőség, aztán december lett, de van egy olyan érzésem, hogy ez a hónap sem tartogat sok jót az ID.7 Vizzion számára.
A kínai CarFans magazin összefoglalója szerint az ID.7 Vizzion vásárlói 80-90 százalékban 40 év feletti férfiak. Illetve az ID modellek iránt érdeklődők jellemzően nem ezen típus iránt érdeklődnek, aminek oka jellemzően a magas ár és az ezért kapható nem túl bőséges tudás. A probléma tehát nem kicsi és nagy eséllyel a Volkswagen, mint márka elbukta a kínai piacot, ahonnan pedig eddig a bevételei közel 40 százaléka érkezett, így érthető a vezetőség kétségbeesése. Pedig európai szemmel brutálisan olcsó az ID.7 Kínában, csupán közel 12 millió Forintnak megfelelő Jüan.
Ezzel szemben Németországban a tisztán elektromos Volkswagen ID.7 56 995 eurótól indul, míg Magyarországon 23,6 millió forinttól hozható el. Ezért a pénzért a kisebb, 77 kWh-s akkucsomaggal ellátott Pro modellt vásárolhatjuk meg. A keleti típus egészen pontosan ID.7 Vizzion néven érhető el Kínában, de a néven túl semmilyen változás nincs a kínai verziókban.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!