Lassan minden negyedik eladott autó már elektromos Kínában

0

Ha eddig még valakinek lett volna kétsége annak kapcsán, hogy Kína ma már a világ legnagyobb elektromos autós piaca, akkor ezek a kétségek a novemberi eladási számokkal bizonyára semmivé foszlanak. Az ázsiai országban 2023 novemberében átlépte az 1 millió darabot az eladott külső áramforrásról tölthető elektromos autók száma (BEV és PHEV).

Egészen pontosan 1 026 000 darab olyan jármű került ki a gyárakból Kínában, melyekben külső forrásból is tölthető akkumulátor van. Azaz az enyhe hibridek egyáltalán nincsenek benne ebben a bámulatosan nagy darabszámban. Az alábbi adatokat a kínai autógyártók szövetsége (CAAM – China Association of Automobile Manufacturers) bocsájtotta ki a nagyközönség számára.

Ez a fenti darabszám egyébként bő 70 000 darabbal több, mint az októberi adat, vagyis egyben 7,3 százalékos növekedés is elkönyvelhető a múlt hónaphoz képest. Ha pedig 2022 novemberéhez hasonlítjuk ezt a milliós darabszámot (786 000 db), akkor nagyjából 30 százalékos növekedést láthatunk. Azt azonban tudni érdemes, hogy a CAAM szerint ez a darabszám nem kizárólag Kínában jelent meg az utakon, hiszen ebben benne vannak az exportra ment autók is.

A novemberi NEV (New Energy Vehicle) -kategóriás járművekben benne vannak a tisztán elektromos (BEV), plug-in hibird (PHEV) és hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) modellek is egyaránt, bár ez utóbbi típus alig 1000 darabbal prezentálta magát novemberben. A BEV-kategória 702 000 darabbal, a PHEV pedig 323 000 darabbal szerepelt az eladásokban.

Maga a BEV-kategória is folyamatosan erősödik, ugyanis októberben 646 000 darabot adtak el Kínában, vagyis a novemberi növekedés 8,7 százalékos, míg 2022 novemberéhez képest ugyanez 13,5 százalék. Az összes újonnan eladott kínai autónak már a 34,5 százaléka NEV-kategóriás volt (októberben 33,5 százalék). Ezen belül a tisztán elektromos autók aránya egymaga 23,6 százalékos. Vagyis lassan minden negyedik eladott autó már elektromos Kínában.

A piacvezető itt a BYD, elsősége gyakorlatilag megkérdőjelezhetetlen. Csak a BYD 301 378 NEV-autót adott el, 31 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. A novemberi számokban 170 150 darab a BEV és 131 228 darab a PHEV, ebből 30 629 darab ment exportra.

A Tesla lett a második novemberben, Musk vállalata 82 432 darab autót adott el Kínában, ebből 16 928 darabot exportáltak és 65 504 darab került a kínai utakra. Októberhez képest ez 129 százalékos növekedés. A harmadik helyen a GAC Group áll, 50 231 darab NEV autóval. Ez 48,9 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Utánuk a 4. helyen az XPeng (20 041 db), majd az ötödiken a NIO (15 959 db) áll. A Zeekr pedig 13 104 darab elektromos autót adott el.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!