Elektromos autót gyárthatnak majd a Saab egykori svéd gyárában

0

A felső-kategóriás elektromos autók sorába hamarosan új versenyző állhat be sorozat-gyártott autójával. Az EV Electra, akik a már szinte kész állapotban lévő, Emily GT néven futó autó jogait megvásárolva szállítanák le az újdonságot. Az előző tulajdonos a NEVS (National Electric Vehicle Sweden) vállalat volt és miután az EV Electra megvette tőlük az autó gyártásának jogait, már az azt is tudni, hogy hol készül: méghozzá az egykori Saab gyárban, Trollhättan (Svédország) mellett.

Az autót idén májusban ismerhette meg a világ, ami akkor még az NEVS gondozásában volt. Érdekesség, hogy NEVS a Saab egyik utódvállalata, ami pedig a kínai Evergrande befektetési csoporthoz tartozik. Az Emiliy GT gyártása és tervezése már a NEVS fennhatósága alatt is Trollhättanban lett volna, így ezek a tervek maradhatnak az eredeti megvalósításban, hiszen az EV Electra sem nem viszi innen sehova az Emily GT gyártását és tesztelését.

A Saab 2011-es fizetésképtelenségét követően 2012-ben megalakult a National Electric Vehicle Sweden, amely kínai befektetők segítségével vette át a trollhättani üzemet. A trollhättani termelés csak rövid időre indult újra, nem sokkal később már különféle pénzügyi problémák miatt le is állt. 2019-ben a kínai Evergrande ingatlancég meglátta az elektromos járművekben rejlő lehetőségeket és ezen ambíciói révén aztán többségi részesedést szerzett a NEVS-ben. Hogy a NEVS végül miért nem látta meg a lehetőséget abban, ami a tulajdonában volt, jó kérdés. Pedig pont a kínai tulajdonlás miatt lehetett volna nagy dolgokat csinálni. Az biztos, hogy a NEVS végül eladta a jogokat és az addig felhalmozott tudást az EV Electra-nak.

„Hamarosan újra autókat fogunk gyártani Trollhättanban. A felvásárlást annak tudatában hajtottuk végre, hogy az itteni fejlesztéseket egészen a gyártás felfuttatásáig még nekünk kell pénzben támogatnunk” – mondta Jihad Mohammad, az EV Electra alapítója és vezérigazgatója.

Az autó maga egy 175 kWh kapacitású akkupakkal ellátott sportos szedán, amiben négy elektromos motor repíti előre az autót, egyenként 90 kW teljesítménnyel. Az így meglévő 360 kW teljesítmény a már említett kapacitással karöltve a várakozások szerint közel 1000 km megtételére teszi alkalmassá az autót, ami persze jóval kevesebb lesz, ha az autóval csapatni is akar egy jót a tulajdonos.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!