Ausztriában fejlesztik a Volkswagen Scout elektromos pickupjait

0

Először tavaly májusban volt róla szó, hogy a Volkswagen egy érdekes lépésre készül Amerikában. Méghozzá Scout néven új márkát építenének a németek a tengerentúlon. Erről az infókat először a Wall Street Journal hozta le 2022 májusában. Szerintük a Volkswagen valamilyen módon visszahozná a 60-as és 70-es évek Amerikájának egyik ikonikus terepjáróját, az International Harvester márka Scout nevű típusát. Az 1961 és 1980 között számos kivitelt megért Scout az Egyesült Államokban készült, pontosabban az Indiana Állam-béli Fort Wayne mellett. Tipikus kétajtós SUV/pickup volt a Scout, amire igen szép emlékekkel tudnak visszagondolni azok, akiknek volt egy ilyen modelljük.

A Volkswagen már tervezheti egy ideje a Scout nagy visszatérését, hiszen 2021-ben a jogokat is megvette. A célpont világos: a Rivian. Erről a Volkswagen America divízió főnöke, Johan de Nysschen nyíltan beszélt. Elmondása alapján az áron keresztül fognák meg azokat, akik szimpatizálnak majd a németek autójával.

Azóta nem nagyon érkezett új hír a témában, azonban egy osztrák magazin (Kleine Zeitung) szerint beindultak a dolgok Scout ügyben. Szerintük a Volkswagen megbízta a Magnát, hogy fejlesszen ki két elektromos modellt amerikai Scout márkájához. A Magna megerősítette az infót az APA osztrák hírügynökség kérdésére és már a megbízás szerződés értéke is ismert: 450 millió euró.

Két modellt kellene letenni az asztalra: egy terepjárót és egy kisteherautót. A fent linkelt cikk szerint a grazi és az egyesült államokbeli Magna fejlesztési munkái „teljes lendületben” zajlanak, hogy felkészüljenek a sorozatgyártás 2026 végi indítására. A Magnán túl az Audi is megjelenhet a képben, mint technológiai beszállító, ám az ő jelenlétük egyelőre nem tiszta.

A cégek közötti kapcsolatok mindenesetre messzire nyúlnak vissza. Mint a lap rámutat, a Volkswagen 30 évvel ezelőtt megbízta az osztrák céget a VW Golf Country fejlesztésével. Később a Magna-Steyr szakemberei kifejlesztették az Audi TT-t a gyártási készenléthez. Sőt, a Magnának van egy elektromos autó-platformja, amelyet többek között a Fisker Ocean is hasznosít.

Hogy végül mi lesz majd a munka eredménye, még nem tudni, csupán vázlatokat ismerni. Technológia szempontjából egy dedikált padlólemezt hozhatnak létre és közel 600 km-es hatótávot várhatunk az autóktól.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!