Kínában és lassan minden fontosabb piacon ismerik már a Zeekr márkát, amit a tulajdonos Geely gyakorlatilag a semmiből épített fel bő egy év alatt. Első modelljük a crossoveres vonásokkal megáldott Zeekr 001 igen keményen letette a névjegyét az elektromos autók piacának asztalára és most itt az újabb nagy dobás.
Szedán még nincs a Zeekr kínálatában, így ideje volt bemutatni egyet, hiszen ez egy kedvelt forma Kínában, ezért a Geely leányvállalata a Guangzhou Auto Show-n fedte fel a Zeekr a 007 elektromos szedánját. Az igen kellemes paramétereket mindjárt sorolom, ám előbb még az árat érdemes tisztázni, ami mindössze 229 000 jüan. Vagyis közel 29 000 euróba kerül a Zeekr 007 szedánjának alapára Kínában.
Persze jó ideje tudni, hogy ezek az alacsony árak nálunk Európában nem tarthatók, de mindenesetre döbbenetes látni, hogy átszámolva közel 11 millió forintért már el lehet Kínában hozni egy 800 V-os rendszerfeszültséggel működő elektromos autót, ami a kínai mérési metódus szerint 688 kilométert minimum meg tud tenni. Ha esetleg jön majd Európába a 007, a WLTP bizonyára ennél kissé kedvezőtlenebb adatokat mutat majd.
Akkupakk szempontjából a Zeekr ezúttal csak annyit árult el, hogy két opcióból választhatunk majd, a már említett kínai metódus szerint 688 és 870 km hatótávval. Választható lesz a hátsó kerék (1 motor – 310 kW) és összkerékmeghajtással (2 motor – 475 kW). Ezen képességekkel a 0-100 km/h gyorsulás 5,4 és 2,84 másodperc alatt meglehet. Az autó a Geely és a Volvo által fejlesztett legújabb padlólemezre épül fel, ami a PMA2+.
A Zeekr kihangsúlyozta a jármű intelligens képességeit is. A 007 műszarfalában egy Qualcomm Snapdragon 8295 chip dolgozik majd. A két beépített Nvidia Drive Orin chip 508 csúcsos teljes számítási teljesítményt is biztosít. A szedán további fontos hardverei között van egy LiDAR, 12 HD kamera, öt milliméteres hullámú radar és 12 ultrahangos radar.
Méretek szempontjából ez egy 4865 mm hosszú, 1900 mm széles és 1450 mm magas autó, 462 literes csomagtartóval. Hasonlóan a 009 furgonhoz, ennek az autónak is egyetlen darabból öntötték ki a hátsó részét, csökkentve a gyártási időt és költségeket. A rendelhetőség már elindult Kínában és a Zeekr szerint 10 000 felett járnak a számok. Az első kiszállítások 2024 januárjában kezdődnek.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!