A Tesla nagyon ráérzett, hogy mit kell nekik csinálni az elektromos autók megtámogatása kapcsán. Egy stabil és folyamatosan fejlődő hálózat gyakorlatilag a kulcs a sikerhez. A technológiai fejlettség mellett a megbízhatóan működő és könnyen használható töltőhálózat az, ami a Tesla sikerének záloga és nagyon jól jelzi a fejlődés irányát, hogy Észak-Amerikában gyakorlatilag az összes jelentős autógyártó átállt a Tesla saját töltőszabványára, hogy azok használhassák a Supercharger hálózatot.
Európában is megtörténhet mindez, annyi különbséggel, hogy itt nálunk a CCS a vezető szabvány. A hálózat méretén túl a Tesla folyamatosan fejleszti az oda szánt töltőoszlopokat is, így ma már a V4 számít a legújabb és legjobb Tesla villámtöltőnek. Az angol EG Group pedig szintén felfigyelt erre, ugyanis legújabb sajtóanyaguk szerint a számos benzinkútjuk mellé hamarosan saját logós Tesla oszlopokkal tarkított e-autós töltőállomások is megérkeznek.
Angliában nem ismeretlen az EG Group és az általuk üzemeltetett evpoint e-autós töltőhálózat, ami hamarosan igencsak megújul, hiszen az újonnan létesülő töltőpontok oszlopait a Tesla fogja majd gyártani. Ezek a töltők minden elektromos autó számára elérhetőek lesznek és támogatják a Plug&Charge funkciót. Bár az oszlopokat a Tesla szállítja (vélhetően egy átalakított V4 adja az alapot), azok nem lesznek részei hivatalosan a SuC-hálózatnak és az evpoint saját dizájnja lesz az oszlop kinézete (fehér, zöld és kék), rajta a felirattal: „A Tesla iparágvezető technológiáját felhasználva”. Az ötlet tehát már adott, ám sajnos a cég azonban nem tett közzé fotót vagy renderképet a leendő oszlopról.
A rövid sajtóközlemény magáról a hardverről sem tesz említést. Nyilvánvaló azonban, hogy ez a Tesla Supercharger negyedik generációja lesz, mivel ezt a modellt különféle elektromos autók töltésére optimalizálták. Létezik például egy hosszabb kábel, amely eléri a különböző pozíciójú töltőportokat. Jó tudni, hogy mivel minden Teslánál bal hátul található töltőcsatlakozó, a V3-ig terjedő Superchargerek csak nagyon rövid kábelekkel rendelkeztek. A V4-ben van kijelző és ad-hoc fizetési lehetőség is, amikkel korábban például a Tesla nem rendelkezett.
„A megbízható, könnyen használható elektromos járművek töltési infrastruktúrájának gyors telepítése a megfelelő lépés a fenntartható jövő felé és kulcsfontosságú terület számunkra a Teslánál” – tette hozzá Rebecca Tinucci, a Tesla töltési infrastruktúrájának vezető igazgatója. „Ezért izgatottan várjuk, hogy a gyorstöltő hardverünket megvásárolhatóvá tegyük az EG Group és a terület más résztvevői számára.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!