Tanulmány: a Tesla Model S-nek a legnagyobb az értékvesztése

0

Az elektromos autók értéktartása egy örök kérdés és elég ingadozó is tud lenni attól függően, hogy mikor és milyen távlatban vizsgáljuk az új árakhoz képest a mozgást. A használt e-autók kapcsán a klasszikus és igazából az első kérdés szokott lenni, hogy az akkupakk milyen állapotban van. A kérdés persze jogos, hiszen ez az autó legdrágább komponense és mivel sokan először találkoznak a kérdéssel, a telefonokban és laptopokban található akkukhoz hasonlóan vizsgálják ezt a kérdést is.

Persze, aki jobban körbejárja a témát, láthatja, hogy nem kell egy 3-5 éves e-autó esetében igazából ettől tartani. Az már annál inkább lehet vizsgálat tárgya, hogy egy adott márka miként mozgatja az új autói árait. Ha a hazai helyzetet vesszük alapul, 4-5 éve még teljesen reális elvárás volt az, hogy 6 millió forintért el lehet majd hozni haza egy pár éves, értelmes méretű és tudású elektromos autót, míg ma már ez inkább 10-12 milliót jelent.

Ennek ellenére egy amerikai tanulmány érdekes adatokat mutatott ki, persze az ottani viszonyokat figyelembe véve. Az iSeeCars tanulmánya szerint ugyanis az elektromos járművek a legrosszabbak az értéktartás szempontjából, míg a hibridek és a pickupok a legjobbak az értékmegőrzés terén, 5 éven távlatban:

„Az elektromos járművek a legrosszabbak a szegmensük értékének megtartásában, öt év alatt 49,1 százalékot veszítettek újkori értékükből. A legjobban a pickupok és a hibridek tartják meg az árukat, ezek mindössze 35, illetve 37 százalékot veszítenek a vizsgált távlaton.”

Ha ez a közel 50 százalékos értékvesztés mellbevágó, akkor azt is érdemes tudni, hogy ez már egy javult tendencia, 2019-ben a BEV-kategória értékvesztése a tanulmány szerint 67,1 százalék volt.

Az értekéből legtöbbet vesztő típus a Tesla Model S (55,5 %), míg a vizsgált típusok közül a Tesla Model 3 (42,9 %) volt az értékét legjobban megtartó elektromos autó.

A tanulmány bizonyára valós adatokra épül, de érdekes lehet megnézni annak fényében, hogy Európában, vagy éppen Magyarországon mi a helyzet ezen a téren. A leendő vásárlók közül elég sokan örülnének annak is, ha az amerikai tanulmány által kihozott 50 % körüli értékvesztésből akár csak 30 % realizálható lenne. Sajnos(?) a kontinensünkön nem ez ma a helyzet.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!