További 8 milliárd dollárt fordít akkugyártásra a Toyota az USA-ban

0

A Toyota nagymértékben növeli akkumulátorgyártását az Egyesült Államokban. A japán autógyártó további nyolcmilliárd dollárt pumpál az észak-karolinai akkugyárába, ahol további 3000 munkahelyet teremt.

„A mai bejelentéssel a Toyota North Carolina megerősíti pozícióját, mint a vállalat észak-amerikai lítium-ion akkumulátorgyártásának epicentruma. A campus összességében 650 ezer négyzetméteren épül fel.” – írja a Toyota.

Így a Toyota akkugyárának a teljes beruházása az Egyesült Államokban 13,9 milliárd dollárra emelkedik. Ebből az összegből további nyolc gyártósor felépítését tervezi a japán vállalat, ahol a BEV és a PHEV akkumulátorokat fogják gyártani. Várhatóan 2030-ra Észak-Karolinában a Toyota több mint 30 GWh akkumulátort akart gyártani évente. Azt azonban a Toyota eddig nem fedte fel, hogy pontosan mikor indul el az USA-ban az akkugyártás. Egy 2021-ben nyilvánosságra hozott tervek szerint a japán vállalat 2025-ben kezdené meg az akkugyártást.

Az amerikai terveket kommentálva Sean Suggs, a Toyota North Carolina elnöke a következőket mondta: „A mai bejelentés megerősíti a Toyota elkötelezettségét az elektromosítás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése mellett, munkahelyeket és jövőbeli gazdasági növekedést hozva a régióba.” Ezzel egyidőben pedig Phil Berger észak-karolinai szenátor „monumentálisnak” nevezte a Toyota terjeszkedését.

A várható kezdeti nehézségek mellett a Toyota a saját gyárán kívül még az LG Energy Solution-tól is vásárolni fog akkumulátorokat. A koreai vállalat várhatóan 2025-től évente 20 GWh értékben fogja majd leszállítani a magas nikkeltartalmú NCMA cellákat, melyeket a Toyota az Amerikában gyártott új elektromos autóba fog beszerelni.

2025-ig a japán autógyártó vállalat 15 akkumulátoros elektromos járművet akar bemutatni világszerte, és minden Toyota és Lexus modellhez elérhetővé kíván tenni egy elektromos modellt is.

Míg a Toyota a korábbi terveiben inkább az üzemanyagcellás meghajtást erőltette, a legújabb hírek szerint a vállalat inkább a tisztán akkumulátoros meghajtás mellett teszi le a végső voksát. Ezt a lépést erősíti meg a Toyota technológiai vezetőjének, Hiroki Nakajima-nak legújabb elszólása is, melyben elismerte, hogy az üzemanyagcellás elektromos Mirai „nem volt sikeres”, és előrevetítette a hidrogéntechnológia eltolódását a személygépkocsikról a haszongépjárművekre.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!