A VW Csoport legmodernebb platformját kapja a frissített Skoda Enyaq

0

Afelől nincs kétség, hogy az SSP platform lesz a Volkswagen következő nagy dobása, aminek révén szinte az összes (nagyjából 80%) elektromos modelljük megépíthető lesz egyetlen platformra. Ez egy újabb komoly lépés a gyártás és így a költségek optimalizálása terén.

Az eddigi hírek alapján a munkálatokkal haladnak a megbízott osztályok, ám pont a napokban járta be a sajtót egy német lapértesülés, miszerint az SSP szoftveres oldalával csúszások vannak, így az erre épülő első modellek sem jönnek 2026-ban, a tervezett időpontban.

Az első két autó, ami az SSP-re épül majd fel, azok az Audi Q6 e-tron és a Porsche Macan tisztán elektromos változatai lesznek, ezek bevezetése került most veszélybe 2026-ban. Adódik a kérdés, hogy mi lesz a folytatással, az említett modellek után mi lesz a következő érintett típus? Ha a Škoda berkein belül keressük a választ, akkor Klaus Zellmer meg is adta a választ már az angol Autocar magazinnak, aki a cseh márka igazgatója.

Zellmer elmondása alapján a tisztán elektromos Enyaq második generációja lesz az első SSP-alapú Škoda, valamikor 2028 vagy 2029 környékén. Ezt a márka csehországi gyárában (Mlada Boleslav) fogják majd gyártani. Zellmer azt is megerősítette az Autocarnak, hogy az Elroq elektromos kompakt SUV piacra dobását 2024 első felében tervezik. A modell a VW ID.2 X testvérmodellje, amely a jól ismert Enyaq alá kerül, méret szempontjából. Ez utóbbi hossza 4,65 méter, míg a jövőre bemutatkozó Elroq vonatkozó adata inkább 4,4 – 4,5 méter lehet. Platform szempontjából a már ismert MEB platformon fog alapulni.  

Valamikor 2025-ben pedig egy másik Elroq változat is jöhet a MEB+ változaton, amibe ráadásul már a VW szabványosított cellái kerülnek. További jó hírek a Škodától, hogy 2026-ban egy eddig meg nem nevezett elektromos szedán és egy 7 üléses SUV is bekerül a csehek kínálatába.

A Volkswagen Csoport elektromos autói ma még két padlólemezre épülnek meg, ezek a J1 és a MEB. A J1 nevét nem hallhattuk túl sok VW sajtóanyagban, pedig olyan csodás autóknak ad alapot, mint az Audi e-tron GT, vagy éppen a Porsche Taycan. A MEB padlólemez szerepe még ennél is fontosabb, hiszen gyakorlatilag az összes ma kapható VW Csoportos márka erre építette meg elektromos modelljeit, a Škodától át az Audiig bezárólag. Az SSP pedig tehát valamikor 2028-ban debütálna.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!