Íme a kínaiak tízmilliós válasza a Tesla Model X-re

0

Az elektromos autók esetében nem újdonság, hogy egy frissen építkező, vagy éppen stabil alapokkal bíró e-autó márka a Tesla egyes modelljeit veszi alapul és ezzel igazából nincs is baj. Amíg a történet arról szól, hogy tisztességesen felépített autókkal akarnak kiállni egy adott Tesla modell ellen, addig egy egészséges versenyről beszélhetünk és ezúttal egy friss kínai márka nézte ki magának a Model X vevőkörét.

A GAC Aion neve bizonyára minden érdeklődőnek ismerős, aki kicsit is foglalkozik az elektromos autós hírekkel. A kínai vállalat az, aki lassan már a Volkswagent is lenyomja Kínában, hogy a két gigász (BYD, Tesla) állandó harca mellé beálljon. A biztos siker érdekében a vállalat egy új márkát kezdett el nemrég felépíteni, ez lett a Hyper és bár első autójukat (SSR) épp csak pár hete mutatták be. Most azonban egy jóval kedvezőbb árú elektromos autóval rukkoltak elő, mint a hárommotoros csúcskategóriás első modelljük. Az újdonság neve Hyper HT és egyrészt rögtön a Model X juthat az eszünkbe a sirályszárny-ajtók láttán, másrészt az nyitóára is meghökkentőre sikerült: 30 000 dollárnak megfelelő Jüan Kínában. Bár ez az ár egyelőre nem hivatalos, de elég megbízható helyekről jöttek az értesülések a kínai médiumokhoz.

A Hyper HT négy felszereltségi szinttel érkezik, ám az összesben csak egyetlen motor van, hátsókerék hajtással, ami vélhetően jótékony hatással lesz a fogyasztásra és a vételárra is. A képen látható különleges ajtó azonban csak a legmagasabb szinten lesz elérhető, itt azonban már olyan finomságok is lesznek, mint a LiDAR szenzorok.

A belépőszint 400 V-os rendszerfeszültséget ad, 180 kW teljesítményt és 355 Nm nyomatékot. Ezzel 6,8 mp alatt hozza a 0-100 km/h gyorsulást és a kínai mérési metódus szerint 600 km az elérhető hatótáv. Ezek teljesen vállalható értékek, cserébe az alapárért.

A másik három szinten már 800 V a vonatkozó érték, 250 kW teljesítmény és 430 Nm nyomaték mellett. A 0-100 gyorsulás 5,8 mp alatt van meg. A hatótávok itt 670 km környékén vannak (szintén CLTC). A legmagasabb szinten pedig 770 km a kiírt hatótáv. Az árakról tehát egyelőre nincs konkrétum, ahogyan az értékesítések indulásáról sem.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!