Íme a Citroën megfizethető és Európában gyártott elektromos autója

0

A Citroën a C3 negyedik generációjának bevezetésével teljesen átrendezi az Európában gyártott többfunkciós városi autók piacát. A most először elektromos változatban is elérhető új ë‑C3 páratlan fedélzeti kényelmet, gondtalan elektromos élményt és kiemelkedő felszereltséget kínál rendkívül versenyképes áron. Mindezt úgy, hogy Európában gyártják.

A vadonatúj ë-C3 új fejezetet nyit a Citroën történetében. A merészségéről híres népszerű márka újradefiniálja magát, hogy meg tudjon felelni annak a kihívásnak, amit a tisztán elektromos autózás széles körben való elérhetővé tétele jelent. A márka válasza egy Európában tervezett és gyártott, 100%-ban elektromos, sokoldalú városi autó, mely azokat az ügyfeleket célozza meg, akik megfizethető áron szeretnék élvezni a kibocsátásmentes közlekedés előnyeit.

Ahogy Thierry Koskas, a Citroën vezérigazgatója mondja: „A megfizethető járművek gyártására való törekvés mindig is fontos része volt a Citroën identitásának. Az ügyfelek B szegmenssel kapcsolatos elvárásai azonban sokat változtak, jól jelzi ezt az SUV-k növekvő népszerűsége és az az egyre nagyobb igény, ami a városi és városon kívüli elektromos autózás előnyeinek megtapasztalására irányul. Az európai gépjárműgyártók számára egyre nagyobb kihívást jelent, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak. A Citroën az európai ügyfeleknek kínált, tisztán elektromos vadonatúj ë-C3-mal most pontosan erre vállalkozik. Az üdítően modern és kényelmes modellt úgy terveztük, hogy a lehető legjobban megfeleljen a vásárlói igényeknek. Az Európában tervezett és gyártott autó gazdag felszereltséggel rendelkezik, és kimondottan megfizethető: kezdőára 23 300 euró.”

„A kényelem a Citroën egyik alapértéke. Nagyon fontos az ügyfeleink számára, ezért számunkra is rendkívül fontos.  Ezért tettünk meg mindent annak érdekében, hogy az új ë-C3 a legkényelmesebb autó legyen a szegmensében. Ezt olyan innovatív felszerelésekkel sikerült elérni, mint az új típusú Advanced Comfort® ülések és – a C3 kínálatában először – a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés” – mondtaLaurence Hansen, a Citroën termék- és stratégiai igazgatója.

Az új ë-C3-ban nem okoz gondot sem az apróbb tárgyak, sem a nagyobb csomagok elhelyezése. A korábbinál nagyobb utastérben az ajtótáblákban, a középkonzolban és a középső könyöktámasz alatt ötletes és hasznos tárolóhelyek kerültek kialakításra, és a középkonzol egy vezeték nélküli töltőfelületet is magában foglalhat (ez a „Max” változaton szériafelszereltség). A praktikusan variálható 60:40 arányban osztott hátsó üléspadnak (a „Max” változaton szériafelszerelés) és a hátsó kerékjáratok közti távolságnak (1015 mm) köszönhetően nagyobb tárgyak szállítására is lehetőség van, a hátsó ülések mögötti 310 literes nagy csomagtér pedig a legtöbb esetben elegendő helyet biztosít.

A Stellantis ezen a modellen alkalmazza első ízben a kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett, költséghatékony megoldást, amelynek alapját egy (WLTP szerint) akár 320 km-es hatótávolságot biztosító, 44 kWh-s LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcsomag képezi. Az akku töltöttsége 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel alig 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető.

Hagyományos, váltóáramú töltéssel 7 kW-os teljesítmény mellett kb. 4 óra 10 perc alatt lehet 20-ról 80%-ra növelni a töltöttséget – 11 kW rendelkezésre állása esetén ehhez mindössze 2 óra 50 perc szükséges. Az otthoni és a nyilvános töltőállomások váltóárammal működő berendezéseihez könnyen hozzá lehet férni az autóhoz járó standard Mode 3 kábellel, amely nemcsak az otthoni hálózatról, wallbox segítségével történő töltésekhez, hanem a nyilvános töltőállomások rendszeres használatához is ideális. A kábel egyfázisú 7,4 kW-os vagy háromfázisú, 11 kW-os wallboxokhoz egyaránt használható.

A 83 kW (113 LE) teljesítményű motor és a teljesen automata váltómű alig 11 másodperc alatt képes felgyorsítani az autót 0-ról 100 km/h sebességre, a továbbiakban pedig akár 135 km/h-s végsebesség elérésére is alkalmassá teszi. Az új ë-C3 így több mint elegendő erőt és teljesítményt kínál a mindennapos közlekedéshez, különösen a városi és elővárosi forgalomban.

A Citroën – Európában először – egy olyan platformra tervezte az új ë-C3-at, amelyet eleve tisztán elektromos meghajtású modellekhez fejlesztettek ki. Az autó a Stellantis rendkívül rugalmas, nemzetközi „Smart Car” platformjának egy továbbfejlesztett változatára épült, ami lehetővé tette a Citroën számára, hogy az új ë-C3-at már 23 300 eurótól elérhetővé tegye a vásárlók számára.

Miközben a Citroën arra számít, hogy az új ë-C3 jelentősen átírja a játékszabályokat az Európában tervezett és gyártott városi autók piacán, további jó hír vár azokra az autóvásárlókra, akik még olcsóbban szeretnének teljesen elektromos meghajtású autót vásárolni. A 320 km hatótávolságú új ë-C3-at 2025 tájékán egy 200 km hatótávolságú változat követi majd, ami 19 990 eurós árával még megfizethetőbbé teszi a vadonatúj modellt. 

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!