A megújuló energiaforrások egyre nagyobb szerepet kapnak egy ország, vagy egy nagyobb város életében. Viszont ezek egyik nagy hátránya, hogy nem állnak folyamatosan rendelkezésre. Továbbá, ha a szükségesnél több kerül a rendszerbe, akkor célszerű ezek tárolása. Erre kiváló módszer már ma is az akkumulátor-alapú energiatárolási megoldás, mely egyik változata a hatalmas, konténer méretű „powerbank”, ami hivatalosan ESS (energy storage system) néven fut.
Ennek a zöldítő megoldásnak a még komolyabb változata, amikor ezeket az energiatároló rendszereket nem új, hanem használt cellákkal pakolják tele. Egészen pontosan olyan elektromos autókból kikerülő cellákkal, melyek a közúti közlekedésre már alkalmatlanok, ám az akkupakk állapota még évekig stabilan tud működni ilyen jellegű felhasználásban. Egy ilyen megoldás került nemrég átadásra Svédországban, egészen pontosan Göteborgban, ami jelenleg Svédország legnagyobb ilyen létesítménye.
Mindezt a Stena Recycling leányvállalata, a Batteryloop telepítette, egészen pontosan annak BLESS III elnevezésű rendszerét, amely 2,8 MWh kapacitással bír és a legjobb az egészben, hogy a konténerekben a Mercedes-Benz elektromos autóiból kikerülő cellák vannak, amivel egy újabb lépést tett egy e-autókat gyártó vállalat annak érdekében, hogy az akkucellák biztonságos helyre kerüljenek. A cég szerint a BLESS III rendszer immár 2,6 hasznos megawattórát képes tárolni, ami 520 svéd otthon 24 órás háztartási áramellátásának felel meg.
A svéd Stena Recycling újrahasznosító csoport tulajdonában lévő Batteryloop az elhasznált elektromos járművek akkumulátorainak energiarendszerek építésére való újra felhasználására specializálódott. A Mercedes-Benzzel való együttműködés 2022 áprilisáig nyúlik vissza, amikor a Batteryloop keretmegállapodást kötött az autógyártó Energy divíziójával.
A létesítmény már üzemel és jelentős segítséget nyújt a környék átalakulásához. A közelben található göteborgi Högsbo ipari negyed ugyanis megújul. A Stena Fastigheter és Ikano Bostad vállalatok új lakónegyedet fognak itt felépíteni, Humlestaden néven. Hamarosan 3000 lakás és közösségi tér csatlakozik a meglévő infrastruktúrához és Göteborg hálózatához, így igencsak szükségessé vált az elektromos infrastruktúra fejlesztése a környéken. A történet pedig nem áll meg itt, ugyanis a Humlestaden projekthez hamarosan csatlakoznak a Karlshamn Kommun és a Halmstad építkezési projektek is, így igencsak jól jön egy modern elektromos infrastruktúra.