Hatalmas elektromos autó töltőtelepítésbe kezd Németország

0

Nem vitás, hogy az elektromos autók kényelmes használatához, illetve a jelenleginél is nagyobb mértékű elterjedtségéhez hatalmas szükség van minél több és lehetőleg minél nagyobb teljesítményű ultratöltőre. Mivel Németország jelenleg az elektromos átállás motorja (itt adják el ma a legtöbb e-modellt Európában), így várható volt és lesz is az, hogy ebben az országban történjenek a legnagyobb mértékű változások e téren.

Nagyon nem is tétlenkednek a német döntéshozók, annak ellenére, hogy még mindig viszonylag hangos az a kisebbségi vélemény, miszerint az akkumulátor -alapú elektromos autózás nem segíti a környezetvédelem melletti harcban. Hogy végül miként alakul az európai mobilitás és az milyen hatással lesz a környezetre, azt csak a jövőben tudhatjuk meg, de szerencsére a német döntéshozók kitartanak a döntésük mellett, miszerint a jövő elektromos.

Évek óta olvashatjuk a kiváló híreket arról, hogy egyre másra épülnek és bővülnek egyes villámtöltő-üzemeltetők hálózatai, ám most maga a német állam is belevágott egy töltőtelepítési programba, méghozzá igen komoly mértékűbe. A pályázat kiírója a vonatkozó német hatóság (BMDV – Bundesministerium für Digitales und Verkehr) és a Deutschlandnetz nevet kapta. A pályázat első fázisa pedig már le is zárult, és megvannak a nyertesek, akik megkapták a lehetőséget a megépítésre és az üzemeltetésre. Ezen első fázisban 8000 darab DC villámtöltő létesül, nagyjából 900 állomással (4 – 16 darab oszlop töltőpontonként). A nyolc nyertes német vállalat pedig:

  • Allego GmbH
  • BayWa Mobility Solutions GmbH
  • E.ON Drive Infrastructure GmbH
  • Eviny Elektrifisering AS
  • Fastned Deutschland GmbH & Co. KG
  • EWE Go HOCHTIEF Ladepartner GmbH & Co. KG
  • Mer Germany GmbH
  • Pfalzwerke AG
  • Total Energies Marketing Deutschland Gmb
  • Via Deutschlandnetz (VINCI Concessions Deutschland GmbH)

A 900 új állomás helyszínét az utakon közlekedő elektromos járművek növekvő számának szem előtt tartásával választották ki és figyelembe vették a már telepített infrastruktúrát, hogy ne pazarolják az erőforrásokat.

A TotalEnergies, az egyik nyertes sajtóközleményt adott ki, amelyben kifejtette, hogy 134 állomást, úgynevezett EV hub-ot épít Németország keleti, közép- és nyugati részén, összesen mintegy 1100 nagy teljesítményű töltési (HPC) ponttal. Ez lesz a vállalat egyik legnagyobb projektje, amely 2028-ig 1000 európai töltőpont telepítését jelenti. A másik nyertes Fastned a jelentések szerint az első pályázat keretében 92 állomást létesíthet, egyenként 16 oszloppal, míg az Allego esetében ez 48 lesz. A Tesla nem vesz részt a projektben, de a világhírű Supercharger hálózata végett talán nem is kell neki.

Ha pedig mindez nem lenne elég, már terítéken van a következő fázisa a pályázatnak, ahol további 1000 új DC villámtöltő létesül majd, leginkább autópályák mentén megépülve. Ez 200 új töltőpontot jelent, egyenként 4 vagy 8 oszloppal.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!