Tisztán elektromos hajtást kapott a Mercedes Pagoda

0

Az elektromos járművek átalakítási specialistája, a brit székhelyű Everrati Automotive Ltd. most egy újabb klasszikus gyöngyszemet támasztott fel tisztán elektromos hajtással.

A Mercedes SL szériája 1954-ben a 300 SL bemutatkozásával kezdődött. Röviden „Sirályszárnyas Mercedes” néven emlegetett W198-as modell korának egyik legdrágább autója volt, melyből 9 éves gyártása során csupán 1 400 kupé és 1 858 kabrió született. Majd 1963-ra a széria elöregedett, ezért a német mérnökök előálltak egy új sportautó tervvel. Még ebben az évben a Mercedes a Genfi Autószalonon bemutatta az utód W113-as sorozat első tagját, a 230 SL-t. A soros 6 hengeres autó tervezéséből Paul Barcq mellett Barányi Béla is kivette a részét. A magyar származású mérnök számtalan fejlesztését szabadalmaztatta, többek között a deformálódó kormányoszlopot és a biztonsági utascellát is.

A 2,3 liter lökettérfogatú 230 SL mellett 1966-ban megjelent a 2,5 literes 250 SL széria. 1967-ben ez előbbi modell gyártását leállították, és megindult a trió harmadik tagjának, a 280 SL-nek a termelése. Majd idővel lassan elvesztette az autó a különleges sportautó jellegét, és inkább a grand tourer irányba indult el.

Ahogy az lenni szokott, a W113-as Merci is kapott egy becenevet, méghozzá „Pagoda” néven emlegették akkoriban, utalva a tető egyedi formájára. A pagoda szó jelentése ide kattintva érhető el.

Az Everrati tiszteletben tartva a múlt tervezésének jellemzőit, de finoman implementálva a teljesen elektromos jövő technológiáját alakította elektromossá a Pagodát, amit a jelenleg is zajló monacói jachtkiállításon lehet látni.

Annak a járműnek a tiszteletére, amelyet az Everrati „minden idők egyik legelegánsabb, legstílusosabb és leggyűjthetőbb autójaként ír le„, saját, kézzel átépített, teljesen elektromos változatát mutatta be a nagyvilágnak, ami a Pagoda autóipari története előtt tiszteleg. Miközben felülmúlja az eredeti specifikálókat.

Az Everrati alapítója és vezérigazgatója, Justin Lunny így beszélt a Pagodáról: „Ez az aprólékosan felújított és újradefiniált autó a tökéletes kétüléses elektromos luxus grand tourer, egy egyedülálló ajánlat, amely tiszteleg a legendás SL „Pagoda” története előtt, ugyanakkor teljesen elektromos. Forradalomnak lehetünk tanúi a csúcskategóriás fenntartható járművek iránti kereslet növekedésével, amelyek nulla károsanyag-kibocsátásúak, de megőrzik időtlen dizájnjukat és ikonikus karakterüket.”

A vállalat állítása szerint az elektromos Pagoda 375 lóerőt ad le, és hangtalanul hat másodperc alatt gyorsul 96km/órás sebességre. Ami a hatótávot illeti, várhatóan több mint 257 kilométert tud megtenni az elektromos Pagoda egyetlen töltéssel, köszönhetően a 68 kWh-s akkumulátorcsomagnak. 

Az átalakítás árait nem hozták nyilvánosságra, de nem lennénk meglepve, ha ez az elektromos SL jóval többe kerül, mint egy vadonatúj AMG SL 63.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!