A Kia augusztus 24-én mutatta be a teljesen megújult, belépő szintű városi elektromos autóját, a Ray EV-t, melynek előrendelése azon a napon indult Koreában 27,35 millió won (7,2 millió ft) körüli induló áron.
A 32,2 kWh-s LFP akkumulátorral és a továbbfejlesztett aerodinamikával meghajtott új elektromos belépőszintű Ray EV 205 kilométer megtételére képes. Viszont csak városi használat közben a megtehető hatótáv akár 233 kilométerre is nőhet. Az akkumulátort egy 150 kW-os töltővel 10-ről 80 százalékra nagyjából 40 perc alatt lehet feltölteni, míg egy 7 kW-os lassú töltőnél hat órába telik 100 százalékra tölteni. A Kia városi elektromos autó villanymotorja 64,3 kW (86 LE) mellett 147 Nm maximális nyomatékkal bír.
A premier és az előrendelés után alig egy hónappal a Kia elárulta, hogy több mint 6000 előrendelés érkezett a Ray EV elektromos autóra. Ez a szám pedig a Kia szerint 50 százalékkal meghaladja az egész évre kitűzött négyezres gyártási számot.
Az új Ray EV belsőégésű változattól eltérő EV specifikus elemeket tartalmaz, ilyen például az autó elején található Kia logó alatti töltőnyílás. Továbbá a Ray belső terét is modernizálták, ami egy 10,25 hüvelykes műszercsoportot kapott és a központi konzolt is modernebbre szabták a mérnökök. Az EV belsejében valamennyi ülés lapjára hajtható, így széles belső teret kínál, ami még kényelmesebbé teszi az utazást vagy az utazás közbeni üzleti életet.
Iparági források azt jósolják, hogy a Ray EV elektromos jármű elősegíti a dél-koreai miniautó-szegmens megújítását és a várakozások szerint bekerülhet a jövőben a 10 legkelendőbb autó közé az országában. Nos, úgy tűnik, hogy ebben igazuk lesz a forrásoknak, ugyanis az olcsó elektromos autót viszik, mint a cukrot.