Most végre kiderült, hogy mennyit fogyaszt a Tesla kamionja

0

Sokan kételkednek abban, hogy az áruszállítás kiváltható lesz a jövőben olyan elektromos járművekkel, melyek a működéshez szüksége energiát akkumulátorokban viszik magukkal. Ezek a hangok azt az állítást helyezik előtérbe, hogy minél nagyobb távot akarna megtenni egy elektromos kamion, annál több akkumulátort kell magával vinnie. Ez viszont nagyobb tömeggel jár, egyben nagyobb fogyasztással is és már meg is van a probléma végtelen körforgása.

Ennek ellenére a Tesla Semi kamionja köszöni szépen jól van és Amerikában szorgalmasan gyűjtögeti a kilométereket, a legjelentősebb tesztelőjével a Pepsi-vel. A Tesla tavaly december elején adta át az első sorozatgyártásra érett, tisztán elektromos Semi elektromos kamionjait a PepsiCo vállalatnak. Tavasszal pedig a PepsiCo bemutatta új, 18 darabból álló tisztán elektromos flottáját, amelyet a vállalat a sacramentói palackozó üzemében használnak majd. Ez a flotta végül 21 darabosra hízott meg. A 21 kamion java a sok megállást igénylő, 150 kilométernél kisebb útvonalakon teljesíti szolgálatot, napi 12 órában. Három Semi azonban komolyabb feladatot kapott, hiszen hosszútávú útvonalakon teljesítenek szolgálatot, jellemzően 400 és 700 kilométeres távokon.

A napok tehát telnek, a megtett távolság pedig tovább nő. Így eljött az idő, hogy egy kicsit komolyabb próbatétel elé állítsák a Semi kamionokat. Az Észak-Amerikai Teherszállítási Hatékonysági Tanács (NACFE – North American Council for Freight Efficiency) Run On Less programjának adatai szerint a Tesla Semi igazi igáslóként is helyt áll. Ez a Semi első független, valós tesztje, és a hatótávolság és a töltési adatok biztatónak tűnnek.

A programban részt vevő három Tesla Semi közül az egyik 1600 mérföldet (~ 2600 km) tett meg kevesebb mint 48 óra alatt három teljes feltöltéssel és két rövid hatótávolságú töltési megállással. A Semi kilenc kiszállítást hajtott végre ezalatt az időkeret alatt, 794 mérföldet (1277 km) az első és 806 mérföldet (1297 km) a második napon, mindezt Kalifornia környékén. A távolság nagyjából 90 százalékán autópályás sebességgel hajtott a Tesla Semi. A kamionok konkrét kiszállításokat csináltak, így azok nem üresen közlekedtek. A megmozgatott áruk tömege 1 és 2 tonna között mozgott.

Érdekes kérdés itt még a töltés is. A Tesla 750 kilowattos megatöltői (Megacharger) mindössze egy óra alatt 5-80 százalékos töltöttségi állapotot (SoC) tesznek lehetővé. Az adatok szerint például az egyik kamion 18-80 százalékról való töltése 55 percet vett igénybe. Az év elején egy külön alkalommal a PepsiCo villamosítási programjának vezetője, Dejan Antunovic elmondta, hogy a Semi fogyasztása átlagosan 1,7 KWh mérföldenként.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!