Az elektromos autók iránti érdeklődés bámulatos sebességgel nő és aki minket olvas, bizonyára maga is szeretne egyszer tulajdonosává válni egynek, hacsak már nem az. Sok embert azonban visszatart a magas vételár, bár azért már hazánkban is kapni egy-egy elektromos autót ami egy belsőégésű modelltől csak minimálisan drágábban.
Az irány tehát jó és szépen lassan bizony az elektromos autók is egy árban lesznek a belsőégésűekkel, ám erre azért még várni kell néhány évet. Az azonban biztos, hogy ha a Tesla előáll az „olcsó, de frankó” elektromos autójával, az még nagyobbat lök a dolgokon.
Az Egyesült Államokban 25 ezer és 30 ezer dollár között van valahol az a lélektani határ, amit szélesebb tömegek hajlandóak kifizetni egy új autóért. Sok elemző szerint, ha ennyiért lehet majd kapni egy kielégítő tudású és méretű elektromos autót, akkor kezd el tömegesen elindulni az átállás. Már itt is vannak jelentkezők, bár érkezésük időpontja egyelőre kérdéses a dolog. Ezen olcsóbb modellek közé tartozik például a Chevrolet Equinox BEV-változata, vagy éppen a Tesla 25 000 dolláros ígéretű autója, amit nagyon sokan várnak már.
A kedvező ár elérése többek között egy új összeszerelési metódus alkalmazásával lesz elérhető, amit a Tesla úgy nevez, hogy „Unboxed Process”. Az általános elképzelés szerint a Tesla azt akarja, hogy a jármű egyes részein külön-külön dolgozhassanak a dedikált csapatok és a kész részeket csak egy új, immár teljes összeszereléskor építsék egybe. A hagyományos autógyártási modelltől ez abban különbözik, hogy ott az egész jármű karosszériáját mozgatják végig, egészen a végső összeszerelésig. Ezzel az új eljárással pedig sokkal olcsóbbá válhat a jövőbeni elektromos autók megépítése.
Érdekesség, hogy Elon Musk a Giga Mexikóban akarta ezt az új folyamatot bevezetni, ám egy új részlet a készülő Elon Musk életrajzi könyvből megerősítette, bár ez volt a terv eredetileg, de ez azóta megváltozott.
A nyilvánosságra került információk szerint Musk először Mexikóban akarta megépíteni az új, következő generációs járműveket, de a terv májusban megváltozott – alig néhány hónappal a bejelentés után. Isaacson, az életrajzi könyv írója szerint Musk ezt mondta:
„A siker érdekében a Tesla mérnökeinek folyamatosan jelen kell lenniük a kezdeti időkben, de az soha nem fog megtörténni, hogy emiatt mindenkit Mexikóba helyezzünk át.”
Az életrajzíró elmondta, hogy ennek következtében 2023 májusában tervmódosításra került sor. Az a döntés született, hogy a következő generációs autókat és a robotaxit is először Austinban építsék meg. Továbbá elmondta, hogy Musk a nyarat azzal töltötte, hogy felügyelje az új gyártási folyamathoz szükséges munkaterületek tervezését, valamint, hogy „saját és a legjobb mérnökei helye közvetlenül az új, nagy sebességű, ultraautomata összeszerelő sor mellett lesz”.