Az elektromos autók fejlődésének az egyik kulcsa az, hogy a bennük található akkumulátorok is lépést tartsanak az aktuális fejlesztésekkel. Ennek pedig az a feltétele általában, hogy létezzen az adott gyártónak olyan kutatási és fejlesztési központja, ahol ezeket hozzáadhatják a meglévő technológiákhoz. A Stellantis is most újabb lépést tett annak érdekében, hogy a fejlődés náluk se álljon meg.
Legújabb sajtóanyaguk értelmében a Stellantis megnyitotta első akkumulátor-technológiai központját a torinói Mirafiori gyárában. A fejlesztőcsapatok akkumulátorcsomagokat, modulokat, cellákat és szoftvereket fejlesztenek, valamint tesztelnek. Az itt elért eredmények a közeljövő elektromos autóit erősítik majd. Ha valakinek ismerős az üzem neve az nem véletlen: az akkumulátorközpont nem az első, e-mobilitással kapcsolatos beruházás a helyszínen, hiszen a Mirafiori üzemben készül az elektromos Fiat 500 is.
A központ fejlesztésébe befektetett 40 millió eurós beruházás biztosítja azt, hogy a Stellantis vásárlói is a legújabb és legjobb technológiájú e-autókat vehessék meg. A torinói akkumulátor-technológiai központ több mint 100 alkalmazottja éghajlati stresszteszteket, élettartam-teszteket, az akkumulátor-felügyeleti rendszerek szoftverének fejlesztését, kalibrálását, valamint az akkumulátorok és cellák degradálódását vizsgálják, elemzés, illetve teljesítményértékelés céljából. A teszteléshez a 8000 négyzetméteres központban 32, egyenként klimatizált helységet rendeztek be a mérnököknek, a cég szerint ezzel „Olaszország legnagyobb és Európa egyik legnagyobb akkumulátortechnológiai központját adták át”.
Az említett 32 szobából 24-ben komplett akkupakkok viselkedése modellezhető, akár az éghajlati viszonyok szempontjából is, hiszen ezek klímája -40 °C és +60 °C közötti tartományban szabályozható, maximum 20 fok/perc hőmérséklet-változás mellett; továbbá a páratartalom is szabályozható. A központ akár 47 akkumulátorcsomagot is képes tesztelni egyidejűleg.
„Egy életben egyszeri lehetőség kellős közepén vagyunk, hogy újra definiáljuk a mobilitást, intelligens és fenntartható megoldásokat kínálva ügyfeleinknek” – mondta Ned Curic, a Stellanti mérnöki és technológiai igazgatója. „Az új Mirafiori akkumulátortechnológiai központunk egyesíti azokat az eszközöket és tehetséges embereket, akikre szükségünk van ahhoz, hogy piacvezető termékeket tervezhessünk, tesztelhessünk, ellenőrizhessünk és gyárthassunk, amelyek megfelelnek ügyfeleink igényeinek, illetve felgyorsítják a kategóriaelső elektromos járművek eljuttatását az ügyfelekhez szerte a világon.”
A Stellantis nem is áll meg itt, hiszen újabb akkumulátor-technológiai központot épít hamarosan Észak-Amerikának a kanadai Windsorban. Ez utóbbi helyszínen a Stellantis (az LG Energy Solution csapatával együtt) akkucellagyárat is épít.