Duplázzák a járdaszegélyes töltőpontokat Londonban

0

SSzámtalanszor előkerül a téma, hogy a nagyvárosban lakók miként tölthetnék elektromos autóikat. Természetesen, akik a városi lét ellenére is kertes házban élhetnek, ahová az autó is be tud állni, nincs sok kérdés, ám a társasházak lakóinak, vagy akiknek nincs nagy udvara, már probléma tud lenni a töltés.

Ebben az esetben érdemes egy publikus DC villámtöltőre érdemes elfáradni, ami jó eséllyel fedezi sok napnyi városi közlekedéshez a szükséges energiát, vagy más megoldást kell keresni. Ilyenkor kerül elő a lassabb, de sokszor kedvezőbb díjszabású AC töltés, amit éjszaka használva sokszor még olcsóbban igénybe vehetünk.

Azonban ezek az AC oszlopok is véges számban vannak jelen, legalábbis sok helyen. Vannak azonban üdítő kivételek is, mint például az Egyesült Királyság fővárosa, London. Itt rendkívül elterjedt az utcai közvilágítás (vagy ahhoz hasonló objektumokban) elhelyezett elektromos aljzat, amire aztán az elektromos autós nyugodtan rádughatja a kocsiját, akár egész éjszakára.

A londoni Richmond upon Thames kerület 525 új, járdaszegély mentén elhelyezett elektromos töltőpontot telepít hamarosan. Az új telepítések több mint kétszeresére növelik a már meglévő utcai töltőhálózatot, így azok száma összesen hamarosan 945-re nő (a jelenlegi 420-ról).

Richmond az egyik legtehetősebb és legzöldebb londoni városrész, ennek ellenére nem minden lakos rendelkezik garázzsal, így itt is szükséges a töltőinfrastruktúra fejlesztése. A főváros többi területéhez hasonlóan Richmond is közvetlenül az utcai lámpaoszlopokba szerelt töltőpontokra támaszkodik, a Siemens által támogatott Ubitricity technológiájával.

A töltők akár 5 kW teljesítményt is képesek leadni és kevesebb mint két órát vesz igénybe a telepítésük. A helyszínek kiválasztása már lezárult és hamarosan indul a telepítés, amit az Ubitricity végez, ahogyan a szükséges karbantartásokat is. Minden új töltőpont természetesen regisztrálásra kerül a Zap Map-en.

Az Ubitricity, amely ma a Shell leányvállalata, azt állítja, hogy az Egyesült Királyságban, több mint 7000 járdaszéli lámpaoszlopos töltővel rendelkezik.

Idén szeptembertől az Ultra Low Emission Zone (ULEZ) szabályozás az összes londoni kerületre ki fog terjedni, így egy nem megfelelő jármű behajtása a zónában bárhol napi 12,50 fontba kerül. A legtöbb ilyen lámpaoszlopba épített töltővel egyébként a Westminster vársorész rendelkezik és nem is ülnek a babérjaik, hiszen jelenleg is egy 2000 utcai töltőt számláló hálózatra bővítés tervein dolgoznak.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!