Hátsó szélvédő nélküli kínai elektromos autó hódítaná meg Európát

0

Egyre több erőfeszítés látszik az egyik legújabb és igen jó paraméterekkel bíró kínai elektromos autómárkáról, az Avatr-ról. Ez tulajdonképpen egy termékcsalád neve, amit a szintén kínai Changan márka gyárt (Huawei és a CATL hathatós segítségével), miután tavaly nyáron sikerrel tették le névjegyüket az elektromos kisautók terepén Kínában. Kínában ebben a kategóriában a Wuling Hongguang Mini a sztár, de a Lumin Corn segítségével megmutatta a Changan, hogy ők is képesek potens szereplőt előállítani.

Az Avatr 11 SUV tavaly nyári bemutatkozása után a márka megint csak magasabbra kezdett célozni a képzeletbeli fegyverével és bemutatták az Avatr 12-t, ami rögtön olyan nagyágyúk kihívója lenne, mint a NIO ET7. Az Avatr 12 egy öt méter hosszú elektromos szedán, amely vagy egymotoros változatban 230 kW teljesítménnyel, vagy négykerék-hajtású változatban, további 195 kW teljesítménnyel lesz megvásárolható. Ugyanarra az EP1 platformra épül majd, mint az Avatr 11 és célja, hogy olyan csúcskategóriás autókkal versenyezzen, mint a már említett NIO ET7, vagy éppen a ZEEKR 001.

A hajtáslánc a Huawei-től, az NMC akkumulátorok pedig a CATL-től származnak. A CarNewsChina szerint a motorok ugyanazok, mint az Avatr 11 SUV modellben, illetve az akkupakkok terén sem kell változásra számítani: 90,4 és 116,8 kWh kapacitásokból lehet majd választani.

Néhány hónap kellett csak ahhoz, hogy a kínai közlekedési hatóságnál történt bejegyzés után meg se álljon Európáig az Avatr 12, ugyanis a gyártó elhozta az a müncheni IAA Mobility-re. Az élő show mellett sajtóanyag is érkezett magáról az autóról, eléggé lenyűgöző képeket láthatunk az autóról, vélhetően élőben sem fog majd csalódást okozni.

Az Avatr 12 méretei 5020 x 1999 x 1460 milliméter, tengelytávja 3020 milliméter. Úgy tűnik, hogy a hátsó szélvédő „eltüntetése” lesz a legújabb divat, hiszen a Polestar és más kínai gyártók után az Avatr 12 is ilyen megoldással érkezik. Itt gyakorlatilag az egész autó teteje egybefüggő üvegtető lesz, míg az oldalsó tükrök helyett kamerákat használnak a hátralátás érdekében.

Belül egy közel 1 méter széles képernyő terül el a vezető előtt, amit kiegészít a digitális tükrök képe, külön kijelzőkön. Ami az Avatr 12 intelligens vezetési képességeit illeti, a modell 29 érzékelővel (köztük három Lidarral) és egy nagy teljesítményű központi számítógéppel rendelkezik, amelyek együtt alkotják a Huawei Advanced Driving System (ADS)-2.0 segédcsomagját.

Az Avatr 12 a tervek szerint szeptember 6-tól gördül le a kínai gyártósorokról, ám hogy ezek mikor kerülnek a vevőkhöz, az egyelőre kérdés. A müncheni IAA Mobility-n történt leleplezés azonban egyértelműen az exportstratégia mellett szól, így az Avatr 12 Európába érkezése is szinte biztosra vehető hamarosan.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!