Hetekkel azután, hogy először megjelent a CATL új, gyorsan tölthető ShenXing LFP akkumulátortechnológia részletei, most az akkugyártó megosztott néhány részletet arról, hogy hol és mikor kezdődik meg ezen akkuk gyártása.
A CATL továbbra is vitathatatlanul vezető szerepet tölt be az elektromos járművek akkumulátorának fejlesztésében, nemcsak Kínában, ahol a központ található, hanem az egész világon. Továbbá úgy tűnik, hogy 2024-ben is megőrizheti koronáját a kínai akkumulátorgyártó, mint a bolygó legnagyobb akkumulátorpiaci részesedésének tulajdonosa.
Néhány napja, a müncheni IAA autókiállításon nemrég tett bejelentésében a CATL főmérnöke, Gao Pengfei elárulta, hogy az akkugyártó gigász hamarosan megjelenő, szupergyorsan tölthető ShenXing akkumulátorát a németországi és magyarországi üzemeikben is gyártani fogják. Ezt megelőzően azonban a sorozatgyártás még idén megkezdődik Kínában.
A új, akár 700 kilométer hatótávolságú ShenXing cellákat várhatóan már 2024-ben adaptálni fogják az elektromos autókba, Gao arról azonban nem árult el semmi pontos információt, hogy mely modellekbe kerülnek először ezek a cellák.
Az akkumulátor grafitanóddal, új elektrolitformulával, valamint vékony és biztonságos szeparátorral rendelkezik. A CATL állítása szerint a Shenxing kevesebb hőt termel, és az új akkumulátor-kezelő rendszer (BMS) révén jobb teljesítményt nyújt. Az akkumulátort úgy tervezték, hogy akár -10°C-os hőmérsékleten is működjön, és 30 perc alatt elérje a 80 százalékos töltöttséget ilyen időjárási körülmények között.
Gao külön megemlítette a jelenlegi vásárlókat, a BMW-t és a Teslát, kijelentve, hogy a ShenXing cellák versenyképes energiasűrűséget kínálnak alacsonyabb áron, mint a jelenleg használt nikkel-mangán-kobalt (NMC) hengeres cellák.