Megannyi spekuláció és kémfotó után ma hajnalban a „Project Highland” kódnéven futó Tesla Model 3 végre felfedte magát és bemutatkozott.
A frissítés egy külső-belső ráncfelvarrást tartalmaz, például a két nagyobb kijelző mellett megnövelt hatótávolsággal is számolni lehet. A Tesla szerint a frissítés alkalmával a jármű alkatrészeinek több mint a felét kicserélték, bár egyelőre nem tudjuk pontosan, hogy melyeket.
Az egyik legszembetűnőbb változás nyilvánvalóan az új dizájn, ami megtartja a Model 3 jellegzetességeit, de a front részt jóval karcsúbbra szabták a tervezők.
A fényszórók is keskenyebb és agresszívabb megjelenést kaptak, összhangban az általános változtatásokkal. A fenti képek az új „Ultra Red” színt mutatják, ami felváltja a jelenlegit.
A Tesla azt állítja, hogy a felfrissített Model 3 hatótávolsága nagyobb lett: 513 kilométeres WLTP az SR RWD változatnál, míg 629 kilométer WLTP szerint a LR esetében, mindkettő 18 hüvelykes aero kerekekkel. Ezek a számok 11-12%-os javulást jelentenek a régebbi Model 3 WLTP-besorolásához képest.
Ez a megnövekedett hatótáv nagyrészt az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhető: az alacsonyabb és kevésbé gömbölyű elülső rész hatékonyabban vezeti a levegőt a jármű körül. Ez 0,219-es Cd-t eredményezett, ami a Tesla eddigi legalacsonyabb értéke (a jelenlegi Model 3 0,225-éhez képest), ami önmagában 5-8%-kal javítja a hatótávolságot.
A belső tér is jelentős változásokon ment keresztül:
- Új, 8 hüvelykes hátsó érintőképernyő került a könyöktámaszba, amely lehetővé teszi a hátsó utasok számára a klímaállítást, továbbá egyedi tartalmak megjelenítésére alkalmas.
- Eltávolított bajuszkapcsolók a kormányoszlopon, hasonlóan az S és X modellekhez, a sebességváltó már az érintőképernyőn és az irányjelző gombok a kormány bal oldalán található.
- Szellőztetett első ülések, amelyek a Tesla telefonos alkalmazásán keresztül a járművön kívülről is vezérelhetők, fűthetőek vagy hűthetőek, mielőtt beszállnának az autóba.
- Kényelmesebb hátsó ülések (perforált, de nem szellőztetett, mint az első ülések)
- A hangrendszer 17 hangszóróra bővült (14-ről)
- Továbbfejlesztett bluetooth mikrofon teljesítmény
- Továbbfejlesztett Wi-Fi és Bluetooth a jobb csatlakozás érdekében
- Csendesebb belső tér, mint az eredeti Model 3-on, az aerodinamikai és anyagi változások miatt
- Testreszabható belső környezeti világítás
- Nagyobb hátsó csomagtartó, 561-től 594 literig
A Tesla Model 3 Highland szállításai októberben kezdődnek. Az akkumulátorról és a villanymotorokról egyelőre nincs hivatalos információ, azonban egyes hírek szerint a Long Range verzióba is LFP akkumulátor került.
Az alábbi videón jól körbe lehet járni a megújult Model 3-at:
A Hátsókerék-hajtással ellátott Model 3 – 17 846 900 Forinttól, míg a Long Range változat 21 346 900 Forinttól vehető meg.