Egy tanulmány szerint nem befolyásolja a Tesla akkujának élettartamát a sok villámtöltés

0

Manapság az elektromos autós világban úgy tartják, hogy a villámtöltés a szükséges rossz. Egészen pontosan ez azt jelenti, hogy az általános vélekedés szerint a rendszeres villámtöltés nem feltétlenül járul hozzá az akkupakk hosszútávú egészségéhez. Bár ez a szóbeszéd igen erősen jelen van a mai napig, tényekkel alátámasztott kimutatás, vagy tanulmány egyelőre nem született a témában.

Tekintve, hogy az egyesült Államokban a Tesla Supercharger jöhet ki végső győztesként a villámtöltőszabványok versenyéből, igen jó hírt hozott ezen töltők használatával kapcsolatban a Recurrent tanulmánya.

Annak ellenére, hogy maga a Tesla is figyelmeztette a bevezetőben leírtakra az autói tulajdonosait, a Recurrent kimutatásaihoz mégis a rendelkezésére bocsájtott a Tesla több, mint 10 000 autójának a statisztikáját.

A jelenlegi álláspont az, hogy a Teslák akkumulátora 200 000 mérföld (~322 000 km) alatt átlagosan 12 százalék körül veszít az újkori kapacitásából. Még szebb az egészben, hogy a Tesla által átadott adatok alapján nincs jelentős különbség a degradáció szempontjából annak, hogy a tulajdonos villámtöltővel, vagy otthoni megoldással töltötte az autóját.

Az alábbi két grafikonon 6300 darab Model 3 és 4400 darab Model Y töltéseit követhetjük nyomon a használat során eltelt napok és a degradáció összefüggésében. Ennek alapján azt szűrhetjük le, hogy nincs jelentős eltérés annak fényében, hogy az autókat milyen metódussal töltötték az évek alatt.

De ha ez a helyzet, mikor okoz nagyobb valószínűséggel kárt a villámtöltés? Nos, a linkelt tanulmány az alábbi eseteket taglalja:

  • Kerülni kell a villámtöltés indítását melegben az akkumulátor előzetes kondicionálása nélkül. Az előkondicionálás az, amikor az autó hőszabályzó rendszere előhűti vagy előfűti az akkumulátort, így az ideális hőmérsékleten fogadja az autó a töltést. Ma már egy középkategóriás e-autó is tudja azt, ha az autó navigációjában villámtöltőt adunk meg célként, az akkumulátor előkondicionálásra kerül.
  • Hasonlóképpen törekedjünk az akkumulátort előkondicionálásra villámtöltés előtt extrém hidegben.
  • Lehetőség szerint kerüljük a villámtöltés indítását nagyon alacsony szinten és ha nem muszáj, 80 százalékos töltöttség körül állítsuk le a nagy teljesítménnyel járó töltést. Ha 100 százalékra is töltjük az akkupakkot, lehetőleg menjünk az autóval valamennyit, mielőtt letesszük hosszabb időre.
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!