Hatalmas bővítés előtt áll a gödi akkumulátorgyár

0

Többször volt már szó arról, hogy a BMW és a Samsung gödi akkumulátorgyára között gyümölcsöző kapcsolat lehet, melynek lényege, hogy a bajor autógyártó számára innen is érkeznének majd akkucellák az elektromos modellek számára.

Legutóbb idén januárban számolt be a Business Korea erről a lehetséges együttműködésről, most pedig újabb helyről érkezett hír hazánk, a BMW és Göd vonatkozásában, méghozzá a The Elec magazintól. Ennek révén a BMW és a Samsung kapcsolata még szorosabbra fonódhat a jövőben.

Szerintük is a gödi gyár bővítését tervezi a Samsung SDI, amit általuk meg nem nevezett belsős források erősítettek meg számukra. A cikk szerint a BMW a Samsung SDI-t bízta meg a 46120 formátumú (46 mm átmérőjű, 120 mm hosszúságú) hengeres cellák szállításával, amelyeket a gödi üzemben gyártanak majd. A gyártó mintegy 500 milliárd wont (mintegy 345 millió eurót) fektet be a magyarországi gyár bővítésébe, két további, évi 10 GWh kapacitású, kerek cellák gyártósorát telepítve.

Hazánk vonatkozásában egyébként a BMW elektromos autói más szálakon is megjelennek, hiszen a BMW elektromosautó-gyárat építenek Debrecenben, ahol 2025-ben megkezdődik az első teljesen elektromos New Class járművek sorozatgyártása, valamint az akkupakk-összeszerelés. A kínai akkumulátorcella-gyártó, az Eve Energy szintén gyárat épít Debrecenben, hogy a BMW-t nagy méretű hengeres cellákkal láthassa el. Érdekesség, hogy az Eve BMW-hez készült új hengeres cellái állítólag 4695 formátumúak lesznek. Ennek értelmében kijelenthető, hogy a BMW két cellamagasságot használ majd a 46 mm-es átmérő mellé: 120 és 95 millimétert.

Ez a 46 mm valami bűvös szám lehet, hiszen több autógyártó is ilyen átmérőben készült cellákat használ, elsőként a Tesla robbant be a piacra a 4680-as celláival, azóta pedig több más gyártó is csatlakozott a 46 mm-es, hengeres formátumhoz, többek között a BMW, valamint a General Motors és ha hihetünk az Elec magazinnak, akkor már a Volvo is érdeklődik a hengeres formátum iránt, ráadásul a Samsung SDI üzemeiből.

Az elmúlt időszakban a Samsung SDI visszaszorulni látszott a gyártói kapacitások tekintetében az olyan nagyágyúk mellett, mint a CATL, vagy éppen az LG Energy Solution. Ám az említett megrendelések és a még csak pletyka szinten létező szerződések újra az élvonalba emelhetik a Samsung akkugyártó részlegét.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!