Baromi jó áron mutatta be a Kia az új, belépő szintű elektromos autóját

0

Pont egy ma reggeli cikkünkben írtuk meg, hogy a Kia hamarosan újjáéleszti a megfizethető árú elektromos autóját ami Ray EV néven volt ismert.

Nem kellett az újjászületésre sokat várni, ugyanis a Kia szerdán délután mutatta be a „The New Kia Ray” belépő szintű elektromos autóját, amit úgy terveztek, hogy az megfeleljen a megfizethető árú, teljesen elektromos autók iránti hatalmas keresletnek. Az újdonság előrendelése mától indul, nagyjából 20 500 dolláros alapártól (7,2 millió Ft).

Kia először 2011 decemberében mutatta be a Ray EV névre hallgató e-autóját, ami Korea első 100 százalékban elektromos szériaautója volt. Az akkoriban 50 kW-os villanymotorral és 16,4 kWh-s lítium-ion akkumulátorral hajtott Ray EV 139 kilométeres hatótávolsággal bírt.

„Az új Ray EV több mint 200 kilométeres hatótávolsággal és a nagyvárosokhoz optimalizált menetteljesítmény mellett tágas belső térrel várja az újdonsült ügyfeleket.” – Jelentette ki a Kia egyik illetékese a KED Globalnak. Továbbá a Kia illetékese azt is elárulta, hogy „ez a legjobb választás azon ügyfeleknek, akik belépő szintű elektromos kisautóra vágynak.” 

Az új Ray EV belsőégésű változattól eltérő EV specifikus elemeket tartalmaz, ilyen például az autó elején található Kia logó alatti töltőnyílás. Továbbá a Ray belső terét is modernizálták, ami egy 10,25 hüvelykes műszercsoportot kapott és a központi konzolt is modernebbre szabták a mérnökök.

A Ray EV hat különböző színben lesz elérhető, ideértve az új füstkék színt is, ami a fenti képen látható. Az elektromos Ray belsejében világosszürke vagy fekete kárpittal találkozhatnak a szerencsés vásárlók.

A 32,2 kWh-s LFP akkumulátorral és a továbbfejlesztett aerodinamikával meghajtott új elektromos belépőszintű Ray EV 205 kilométer megtételére lesz képes. Viszont csak városi használat közben a megtehető hatótáv akár 233 kilométerre is nőhet. Az akkumulátort egy 150 kW-os töltővel 10-ről 80 százalékra nagyjából 40 perc alatt lehet feltölteni, míg egy 7 kW-os lassú töltőnél hat órába telik 100 százalékra tölteni a Ray EV-t. A Kia városi elektromos autó villanymotorja 64,3 kW (86 LE) mellett 147 Nm maximális nyomatékkal bír.

Az EV belsejében valamennyi ülés lapjára hajtható, így széles belső teret kínál, ami még kényelmesebbé teszi az utazást vagy az utazás közbeni üzleti életet. Ezen túlmenően egy speciális „üzemmód” lehetővé teszi, hogy a jármű elektromos eszközeit, például a légkondicionálást és az audioberendezést hosszabb ideig használni tudják az autó vezetése nélkül. Mindez hasznos lehet táborozáshoz, pihenéshez vagy munkához.

A Kia Ray EV alapára 27,35 millió wontól indul (20 500 dollár), azonban az egyik legnagyobb probléma ezzel az elektromos autóval, hogy elsősorban a hazai piacon történő eladások növelésére tervezték. Így szinte biztos, hogy nem lesz globális modell belőle.

Iparági források azt jósolják, hogy az új elektromos autó elősegíti a dél-koreai miniautó-szegmens megújítását és a várakozások szerint bekerülhet a jövőben a 10 legkelendőbb autó közé az országában.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!