A legfrissebb adatok szerint a Tesla sokkal kevesebb elektromos autót gyárt a Berlin melletti gyárában, mint azt korábban hangoztatták. Egy helyi média szerint a heti termelés 4000 jármű alatt van jelenleg.
A Business Insider belső dokumentumokra és számos Tesla-alkalmazott egybehangzó nyilatkozatára hivatkozik, miszerint a Tesla márciusban bejelentett, heti 5000 darabos gyártási volumene csak egyszeri eset volt. Az adatszivárogtatók látták a júliusi és augusztusi belsős dokumentumokat, amelyekben napi 870 jármű, vagy heti 4350 Model Y gyártása szerepel.
Továbbá a jelentés kitér arra is, hogy a célegyenesben még ezek a célok sem teljesültek. A Business Insider szerint a belső cél a napi 750 autó. Vagyis kevesebb, mint heti 4000 elektromos Tesla.
A csökkenő célok egyik fő oka a gyárban tapasztalható szembetűnő munkaerőhiány. „Az alkalmazottak súlyos munkaterhelésre panaszkodnak és érezhetően nő a megbetegedések aránya” – írja a BI. További okként a nyári szabadságolások és a közelmúltban bekövetkezett több száz fős elbocsátási hullám is jelentősen közrejátszik a gyengélkedő gyártásban.
Ennek ellenére a jelenlegi termelés elegendőnek tűnhet a kereslet kielégítésére. Egy ma megrendelt Model Y várhatóan még idén augusztusban vagy szeptemberben megérkezhet a tulajdonosához. Ezen túlmenően, számos európai országban a jelenlegi darabeladások mellett is a Model Y a legkelendőbb elektromos modell 2023-ban.
2023 áprilisa óta a Giga Berlin három műszakban üzemel, a gyár további bővítéséhez szükséges engedélyezési folyamat júliusban kezdődött. Április elején a Tesla még azt publikálta, hogy akár heti tízezer elektromos autót is le tudna gyártani a németországi üzemében.
A Tesla természetesen nem válaszolt a Business Insider kérdéseire.