Hosszas kínlódás után és az erőforrások lekötése mellett is végre folyamatosan növekvő bevételekről és kiszállításokról számolhat be az e-autós világ egyik legszimpatikusabb márkája, a Rivian.
A Rivian 2023-as év második negyedévét elemző kiadványában csupa kellemes számmal találkozhatunk annak a márkának az eladásinak kapcsán, akik többek között felforgatták Észak-Amerika pickup piacát és egy csapásra népszerűvé tették az elektromos meghajtású változatokat.
Az amerikai Rivian elektromosautó-gyártó 2023 második negyedévében jelentősen növelni tudta eladásait, és tovább csökkentette veszteségeit. Előrejelzésük szerint ez az irány tartható lesz a jövőben is, innen már csak felfelé visz az út. A most közzétett negyedéves jelentés szerint a Rivian 2023 áprilisa és júniusa között körülbelül 1,1 milliárd dollár (1,0 milliárd euró) bevételt realizált, szemben a 2023 első negyedévi 661 millió dollárral és a tavalyi év azonos időszakában elért 364 millió dollárral. A Rivian nettó vesztesége körülbelül 1,2 milliárd dollár (1,09 milliárd euró) volt 2023 második negyedévében, szemben a 2023. első negyedévi 1,3 milliárd dollárral és a 2022. második negyedévi 1,7 milliárd dollárral.
Figyelemre méltó, hogy a Rivian több mint felére csökkentette a leszállított járművenkénti veszteséget 2023 első negyedévéről 2023 második negyedévére, 67 329 dollárról 32 595 dollárra. A cég a hírek szerint áprilistól júniusig 13 992 elektromos autót gyártott, ami 4 597-tel több, mint az első negyedévben. A Rivian 7 946-ról 12 640 járműre növelte a kiszállításokat. Ami még nem derült ki a július elején közzétett termelési adatokból: a második negyedévben először épített több példányt a gyártó az R1S-ből, mint az R1T-ből, előbbi a Rivian luxus SUV modellje
A Rivian a teljes 2023-as évre vonatkozó termelési előrejelzését kis mértékben, a korábbi 50 000 járműről most 52 000-re emelte, ami pozitív várakozást feltételez a vezetőség részéről. Ennek értelmében negyedévente 14 400 autót kellene gyártaniuk, ez a második negyedévben már 13 992 volt, így a növekedés volumenét figyelembe véve reális a célkitűzés.
Scaringe vezérigazgató hangsúlyozta, hogy cége anyagilag „sokkal jobb helyzetben van. A ma meglévő készpénzegyenleg 2025-ig biztosítja jövőnket”. Az R2 termékcsalád tagjai állítólag kompaktabb és megfizethetőbb elektromos autók lesznek amelyek várhatóan 2026-ban debütálnak, ezek is segítve a vállalat megerősödését.