Külföldre is gyárthatják a VW és a kínai gyártó közös elektromos autóit

0

A Volkswagen és az Audi kínai XPeng és SAIC gyártókkal való elektromos autós együttműködésének bejelentése után Oliver Blume, a VW csoport vezérigazgatója további részleteket árult el a kooperációval kapcsolatban. A csoport első embere beszélt a Volkswagen és a XPeng együttműködésében rejlő lehetőségekről, illetve arról, hogy az Audinak mik a pontos tervei a SAIC technológiájával.

Egy újságírókkal és elemzőkkel folytatott konferenciabeszélgetés során Blume kifejtette, hogy az XPenggel való együttműködés egyelőre csak Kínára korlátozódik. Azonban az Automobilwoche cikke szerint mindez később megváltozhat. „Az XPenggel kötött keretmegállapodásunkban benne van az a lehetőség, hogy Kínából is kilépjünk. Először azonban Kínában szeretnénk megalapítani az üzletet.” – Mondta a csoport vezérigazgatója.

Blume továbbá elárulta azt is, hogy a Volkswagen 2026-ig két új elektromos modellt fejleszt az XPenggel a felső B szegmensben, amire a XPeng G9 platformját fogják használni. További részleteket azonban nem árult el a vezérigazgató, ugyanis még nem határoztak meg minden kulcsfontosságú pontot. „A következő hetekben meghatározzuk a technikai részleteket” – idézi Blume.

Az XPeng G9 egy nagyméretű SUV, amelyet nemzetközi piacokra fejlesztett a kínai autógyártó vállalat, 800 voltos technológiával és szilícium-karbid félvezetőkkel. Hogy a Blume által beharangozott B szegmensű elektromos modellt hogyan kell elképzelni a G9 platformjával azt egyelőre nem tudni. Ugyanis maga az XPeng sem dobott piacra egy ekkora elektromos járművet ezen a platformon.

Azonban Blume megemlítette az Audi és a SAIC együttműködését is a lapnak. Kijelentette, hogy az Audi a „SAIC elektromos platformját” fogja használni, hogy bővítse termékkínálatát a világ legfontosabb autópiacán. A VW vezérigazgatója azonban nem részletezte, hogy melyik platformról van szó, de pletykák szerint az Audi az IM Motors SAIC vegyesvállalat IM L7 platformját kaphatja meg a jövőben.

Blume elárulta azt is, hogy a vállalat saját elektromos platformjait nem érintik az együttműködések. „Az Audi 2024-ben kezdi meg a PPE járművek gyártását a kínai piacon. Az SSP platformot először 2026 végén használják majd, ezt követően az évtized végére a platform különböző szakaszai kerülnek bevezetésre. A technológiai profilok meghatározásra kerültek, most rajtunk múlik, hogy megvalósítsuk és kidolgozzuk a termékek részleteit.”

Az is érdekes ebben a kijelentésben, hogy a Blume ismét azt feltételezi, hogy az SSP 2026 végén fog megjelenni – a különböző hírek szerint ugyanis a platform jelentős késéssel debütálhat, a Cariad szoftveregység problémái miatt is. A forrástól függően 2028-ról vagy akár 2030-ról is szó esett. A Blume azonban nem árulta el, hogy az SSP az összes bejelentett autonóm vezetési funkcióval együtt jelenik-e meg.

A cégcsoport új kínai stratégiájába illeszkedik a külső platformok alkalmazása a cég saját fejlesztései mellett. „Felépítjük a 2030-as kínai célképünket és az új együttműködések ennek a stratégiának a részét képezik. Több üzletet szeretnénk folytatni Kínában Kínáért. Ehhez partnerkapcsolatokat kerestünk, hogy a legjobb megoldásokat kínálhassuk a kínai vásárlóknak.” – Magyarázta Blume a konferenciahívásban. „Nem akarunk és nem is tudunk mindent egyedül csinálni. Minden a vásárlók kívánságaitól függ a világ különböző régióiban. A partnerség nagyszerű lehetőséget biztosít számunkra, hogy a kínai vásárlók számára személyre szabott termékkínálatot fejlesszünk Kínába. Ehhez kiválasztjuk legjobb technológiáinkat és kombináljuk azokat a megfelelő platformokkal.”

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!