Akiknek volt már szerencséje huzamosabb ideig használni egy elektromos autót, sok esetben valós visszalépésként élhették meg, amikor vissza kellett ülnie egy belsőégésű motoros autóba. Magamon is tapasztalom ezt, illetve ismerősöktől is hallom. Persze, akik zsigeri utálatot éreznek ezen technológia iránt, azok sosem fogják ezt meglátni, vagy esetleg elismerni.
Valahogy így írta le RJ Scaringe, a Rivian vezérigazgatója is azt, hogy manapság meglehetősen maradi dolog nem elektromos autót vásárolni. Ahogyan mondta, ha valaki egy hagyományos autót vásárol manapság újként, az olyan, mintha „lovaknak építene pajtát 1910-ben”.
Ezzel arra utalt, hogy akkoriban már az élet minden területére betörtek az autók, az addigi lovas-szekeres közlekedési eszközök pedig megmaradtak az elmaradott vidéknek. A Rivian vezérigazgatója és alapítója azt mondja, hogy bár az elektromos járművek elterjedésének gyorsuló üteme meglepte, a vállalat alapvető változást tapasztal a fogyasztók gondolkodásmódjában. Scaringe szerint az elektromos járművek teljesítménye és vezethetősége „sokkal kívánatosabbá teszi annál, hogy csupán alternatívaként gondoljunk rájuk. Manapság új autóként nem elektromosat venni annyira régimódi”. Meglátása szerint azzal, hogy a nagy múltú autógyártók végre belevágtak a villamosításba, alapvető váltás indult be az iparágban.
Scaringe szerint a Rivian következő generációs, R2 platformjára épülő termékei 40 000 és 45 000 dollár közötti kikiáltási ár mellett már hathatósan fogják tudni elősegíteni a kereslet felpörgését. Az első Rivian modellek, melyek az R2-re épülnek majd fel, nagyjából 2026 magasságában várhatók. Scaringe elmondta, hogy az R2 leegyszerűsíti a gyártást, leginkább a kevesebb szükséges alkatrész révén, illetve az R1 padlólemez felfuttatása során megszerzett tapasztalatokat is fel fogják majd használni.
A Rivian a 2023-as év második negyedévében erősen felülmúlta a várakozásokat: 12 640 elektromos járművet szállítottak ki a megrendelőknek, miközben ismét csak megerősítették, hogy jó úton haladnak az 50 000 éves gyártási irányszám elérése felé. Ez javarészt az új Enduro hajtásláncnak köszönhető, melyben számos fejlesztés és javítás öltött testet, javítva a gyártás volumenét. Az első kétmotoros R1T modellek Enduro hajtásegységekkel májusban gördültek le a futószalagról az illinoisi Normalban.